فرهنگی

رونمایی از ۲ کتاب حوزه فرهنگ مازندران در ساری

رونمایی از ۲ کتاب حوزه فرهنگ مازندران در ساری

دو اثر تازه «اسدالله عمادی» شاعر و پژوهشگر مازندرانی به نام‌های «تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریارکوه» و «مجموعه اشعار» در ساری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور جمعی از شاعران، پژوهشگران و اهالی فرهنگ و هنر دو اثر جدید اسدالله عمادی شاعر، نویسنده و داستان نویس ساروی به نام‌های "تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریارکوه" و "مجموعه اشعار" رونمایی شد.

اسدالله عمادی مؤلف کتاب با اشاره به پیشینه فعالیت‌های پژوهشی - فرهنگی گفت: این سرزمین میراث فرهنگی و تاریخی قوی و غنی داشته و مردان نام آور در عرصه فرهنگ، هنر، علم و سیاست را در خود جای داده است.

وی اضافه کرد: تصمیم دارم آخرین پژوهشش با نام رازهای خاموش مازندران که به ابهامات تاریخ و فرهنگ باستانی استان می‌پردازد را به نگارش درآورم.

در پایان از دو اثر جدید اسدالله عمادی به نام‌های تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریار کوه (نشر هاوژین) و مجموعه اشعار که به چاپ رسید با حضور تنی چند از چهره‌های فرهنگی هنری مازندران رونمایی شد. از او تاکنون ۱۲ مجموعه شعر، ۱۱ رمان و مجموعه داستان و ۱۵ اثر پژوهشی منتشر شده است.

وی سال ۱۳۵۴ نخستین داستان بلندش را با عنوان "گون‌های کوهی" و سال ۱۳۵۶ در دوران دانشجویی مجموعه داستان "ستاره‌های خاکی" را منتشر کرد

در این مراسم حسین وندادی دانش آموخته زبان و ادبیات فارسی و پژوهشگر فرهنگ مازندرانی درباره پیشینه سرزمین هزارجریب و دودانگه سخنرانی کرد و حشمت الله عمادی، محمود جوادیان کوتنایی و شاعر جوان طاها وفایی نژاد به شعرخوانی پرداختند.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور