ورزشی

اولین طلای کاروان ایران در پاریس به نام ساروی

اولین طلای کاروان ایران در پاریس به نام ساروی

کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی با شکست حریف قدرتمند ارمنستانی به مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم در المپیک پاریس رسید.

سیدمحسن رجبیان/سرویس ورزشی ترنج‌نیوز: در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک پاریس ۱۶ کشتی‌گیر وزن‌کشی کردند که محمدهادی ساروی نماینده ایران در این وزن بود. ساروی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر یک و با امتیاز عالی جوزف راو از آمریکا را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات این وزن در سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک صعود کرد.

این کشتی‌گیر آملی که مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در تالار افتخاراتش داشت، در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز مقتدر ظاهر شد و موفق شد، اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را با نتیجه هشت بر صفر و باز هم با امتیاز عالی شکست دهد و به جمع چهار نفر برتر این وزن برسد.

محمدهادی ساروی با این برد به‌عنوان نخستین فرنگی‌کار ایران به مرحله نیمه‌نهایی کشتی المپیک پاریس پا گذاشت. او در این مرحله به مصاف محمدعلی گبر از مصر رفت و مانند کشتی‌های قبل توانست با امتیاز عالی و این بار با نتیجه ۸ بر صفر به برتری برسد.

این در حالی بود که در سوی دیگر جدول این وزن آرتور الکسانیان، قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان با شکست گابریل روسیلو کیندلان، قهرمان سال گذشته جهان از کوبا با نتیجه ۵ بر سه حریف ساروی در فینال شد.

محمدهادی ساروی دارنده برنز المپیک و یک طلا و ۲ برنز جهان در حالی در دیدار فینال به مصاف آرتور آلکسانیان دارنده ۳ طلا، نقره و برنز المپیک و ۳ طلا و ۲ برنز جهان از ارمنستان رفت که سابقه ۳ شکست برابر برابر این حریف باهوش و نامدار را در جهانی ۲۰۱۹، جهانی ۲۰۲۲ و المپیک توکیو داشت.

اما این بار شرایط متفاوت بود و ساروی عزم خود را جزم کرده بود تا با جبران شکست‌های گذشته، مدال طلای المپیک را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند.

و در نهایت هم توانست با نتیجه 4 بر یک برابر این مدعی بزرگ به برتری برسد و به این ترتیب نخستین طلای کاروان کشورمان در المپیک پاریس را به نام خود ثبت کند.

 

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور