اجتماعی

المپیاد کشورهای مسلمان در استان مازندران برگزار می‌شود

المپیاد کشورهای مسلمان در استان مازندران برگزار می‌شود

جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش، شورای سوادآموزی و هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان مازندران با حضور استاندار مازندران برگزار شد.

به گزارش سرویس اجتماعی ترنج‌نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس؛ یوسف نوری استاندار امروز یک‌شنبه ششم خرداد در حاشیه جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش، شورای سوادآموزی و هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان مازندران آنچه که مسلم است برخی نیازها در حوزه‌های مختلف باید بررسی و چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه به تعلیم و تربیت مورد توجه جدی قرار گرفت، افزود: به دلیل نداشتن هیات علمی، هزار هیات علمی مصوب شد تا جذب شود و ورودی دانشگاه به جهت نیاز به معلم بیشتر شد.

استاندار مازندران اضافه کرد: مقرر شد فضای دانشگاه فرهنگیان استان مازندران باتوجه به وجود ظرفیت در استان تامین شود.

نوری بیان کرد: قرار بود در برنامه هفتم نهضت سوادآموزی به اداره کل سوادآموزی تبدیل شود، ولی مقرر شد در دولت سیزدهم با بهره‌گیری از کمک مردمی بحث بی‌سوادی ریشه‌کن شود.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های هنرستان‌ها به سمت واقعی شدن رشد کردند، خاطرنشان کرد: باید هنرستان‌ها را باتوجه به ظرفیت زیست‌بوم استان تقویت شود.

استاندار مازندران گفت: برای استخدام جدید سهمیه به مازندران اختصاص پیدا کرد که امیدواریم برای سال تحصیلی با کمبود معلمان روبرو نشویم.

وی با اشاره به اینکه موضوع دیگر در بحث فعالیت‌های تابستانی بود، افزود: فعالیت‌های تابستانی با محور خود دانش‌آموزان یعنی دانش‌آموز محور باشد و کلاس‌ها توسط دانش‌آموز محور باشد.

نوری در بحث دیپلماسی آموزشی، یادآور شد: قرار شد المپیاد کشورهای مسلمان در استان مازندران برگزار شود که پیشنهاد ما این است المپیادهای دانشجویی هم در استان به میزبانی دانشگاه‌ها برگزار شود.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور