اقتصادی

احداث اولین مزرعه بلوبری در ساری

احداث اولین مزرعه بلوبری در ساری

نخستین مزرعه بلوبری در شهرستان ساری احداث شد.

سرویس اقتصادی ترنج‌نیوز: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از احداث اولین مزرعه بلوبری در یک هکتار اراضی کشاورزی شهرستان ساری خبر داد و گفت: این مزرعه در روستای سوته از توابع مرکز پنبه زارکتی در شهرستان ساری احداث شد.

سیداسماعیل علوی افزود: کاشت و پرورش بلوبری در ایران به وفور رواج نیافته است، اما باغداران خلاق و تلاشگری داریم که به پرورش این میوه پرخاصیت و پرتقاضا از طریق نهال یا بذر اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به مدیریت پنج هزار اصله نهال در این مزرعه به روش هیدروپونیک، تصریح کرد: برای کاشت نهال بلوبری تهویه و زهکشی، خاک مناسب و دامنه pH بین ۴.۵ تا ۵.۲ مورد نیاز است بنابراین این گیاه در مناطقی از کشور مثل استان گیلان و مازندران که دارای خاک اسیدی هستند امکان پرورش وجود دارد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور