اقتصادی

تولید ۴۳۶ تن عسل در شهرستان ساری

تولید ۴۳۶ تن عسل در شهرستان ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: در این بخش تولیدات دامی وضعیت مناسبی داریم.

سیداسماعیل علوی در جلسه هماهنگی سرشماری زنبور عسل این شهرستان، اظهار کرد:  بیش از ۴۳۶ تن عسل در شهرستان ساری تولید می شود و در این بخش تولیدات دامی  وضعیت مناسبی داریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با تاکید براینکه یکی از اصلی‌ترین نیازهای اولیه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای هر بخش، داشتن آمار و اطلاعات صحیح از وضعیت کمی و کیفی و دستیابی آسان و سریع به این اطلاعات است، اعلام کرد: سرشماری زنبورستان‌ها در سراسر کشور از ۱۵ تا ۲۷ مهر ماه امسال انجام می‌شود که  بر اساس آخرین سرشماری که سال گذشته انجام شده بود 501 زنبورستان در شهرستان ساری فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل توسط کارشناسان پهنه مراکز هشت‌گانه جهاد کشاورزی این شهرستان‌ و با همکاری شرکت‌های تعاونی زنبورداران شهرستان انجام می‌شود و نتایج آن در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بارگذاری خواهد شد.

وی در این جلسه  به مواردی درباره تخصیص سهمیه شکر زنبورداری، جلوگیری از اسکان زنبورداران بدون مجوز، عدم جابه‌جایی کلن‌ها در زمان سرشماری و همچنین اصلاح نژاد زنبور عسل برای افزایش تولید و پرداخت تسهیلات کم بهره به زنبورداران تاکید کرد.

علوی تصریح کرد: براساس این سرشماری آخرین اطلاعات واحدهای زنبورداری اعم از تعداد و نوع کلنی‌ها، ظرفیت و همچنین آمار تولید محصولات زنبور عسل شامل تولید عسل، ژل رویال، بره موم، گرده گل، موم و زهر، نوع و نژاد زنبور عسل، تعداد بهره‌برداران و اطلاعات مربوط به بهره‌برداران نظیر سن، جنسیت و سطح سواد اخذ و اطلاعات اخذ شده در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت خواهد شد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور