اقتصادی

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی

فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از امروز آغاز می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از سه‌شنبه ۱۸ مهر آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

قاسم کریم‌زاده افزود: در نخستین روز صید ماهیان استخوانی، صیادان در سواحل میانکاله به آب می‌زنند.

وی گفت: ۵۴ شرکت تعاونی صیادی با جمعیتی حدود ۴ هزار نفر در مازندران فعالیت می‌کنند که فراهم کردن شرایط امن برای صیادان قانونی یکی از وظایف شیلات است.

کریم‌زاده با بیان اینکه در آستانه فصل صید قرار داریم، تاکید کرد: لازم است فرماند‌هان یگان حفاظت شیلات با بررسی امکانات و تجهیزات آمادگی کامل را برای انجام وظایف حفظ و حراست از فعالیت‌های صید و صیادی اتخاذ کنند.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: امیدواریم امسال نیز همچون سنوات گذشته با تعامل و همکاری خوب جامعه صیادی و نیز یگان حفاظت منابع آبزیان استان و شیلات بتوانیم با صید مطلوب جامعه صیادی بخشی از پروتئین موردنیاز جامعه را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: صیادان مازندرانی پارسال ۳ هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی، از دریای خزر صید کردند که این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۹۸ درصد بیشتر بود.

کریم‌‌زاده در پایان با اعلام ارزش ریالی صید سال گذشته ماهیان استخوانی دریای خزر به میزان ۶۴۰ میلیارد تومان، از افزایش ۲۱۰ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن خبر داد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور