اقتصادی

اختصاص پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان مازندران

اختصاص پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان مازندران

بر اساس آمارهای رسمی،  ۱۰۷ شرکت دانش بنیان در استان با ارائه ۶۰۰ محصول دانشگاهی فعالیت دارند. تاکنون پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت‌ها در استان اختصاص یافت و مطمئنا با  همکاری بیش از پیش بانک های عامل در حمایت از شرکت های دانش بنیان، به زودی اتفاقات بهتری حاصل خواهد شد.

تیرنگ نیوز – سرویس اقتصاد: با توجه به شعار سال، اولویت‌دهی به شرکت‌های دانش بنیان به ویژه از نوع بومی بسیار اهمیت دارد.

آنگونه که پیداست حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اولویت نخست مجموعه اجرایی و تصمیم‌ساز استان و کشور قرار دارد.

چرا که استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در درجه اول می تواند منجر به شناسایی و رفع مسائل و مشکلات موجود شود.

به همین دلیل رویکرد اصلی دولت سیزدهم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تامین منابع مالی مورد نیاز برای آنان است.

در مازندران از همان ابتدا به دستور استاندار، قرارگاه تولید دانش بنیان با هدف رسیدن به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال تشکیل گردید.

بر اساس آمارهای رسمی،  ۱۰۷ شرکت دانش بنیان در استان با ارائه ۶۰۰ محصول دانشگاهی فعالیت دارند.

تاکنون پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت‌ها در استان اختصاص یافت و مطمئنا با  همکاری بیش از پیش بانک های عامل در حمایت از شرکت های دانش بنیان، به زودی اتفاقات بهتری حاصل خواهد شد.

تاکنون در مازندران ۵۶ شرکت دانش بنیان به بانک‌های عامل، جهت دریافت مجموعا ۵۰۰ میلیارد تومان معرفی شده اند.

همچنین ۶ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران از  مرکز رشد برخوردار هستند و ۲ شهرستان دیگر نیز به زودی دارای  مرکز رشد خواهند شد.

تاکید استاندار مازندران بر برخورداری همه شهرستان ها از مراکز رشد است.

در ادامه آخرین وضعیت شرکت های دانش بنیان مازندران را از زبان سید رحیم بخشی مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران از نظرتان می گذرانیم:

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران، رویکرد اصلی دولت سیزدهم را حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تامین منابع مالی مورد نیاز برای آنان برشمرد و از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای این شرکت‌ها در استان خبر داد. ‎

سید رحیم بخشی بر لزوم همکاری بیش از پیش بانک های عامل در حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: از ۵۶ شرکت دانش بنیان معرفی شده به بانک‌های عامل تاکنون سه شرکت موفق به دریافت تسهیلات اخصاص یافته شده اند.

وی از راه اندازی قرارگاه تولید دانش بنیان به دستور استاندار با هدف رسیدن به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در استان به عنوان گام دیگری در حمایت از این شرکت ها یاد و تاکید کرد: دستیابی به افق چشم انداز در این بخش نیازمند همت مضاعف و عزم همگانی مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران از نبود کارخانه نوآوری در مازندران به عنوان یک ضعف بزرگ یاد کرد و با بیان این که کارخانه نوآوری بنا به نیازهای ضروری و ظرفیت های موجود در نظر است در شهر ساری راه انداری شود، افزود که ساختمان های مازاد زیادی که هم اکنون هیچگونه استفاده ای از آنها نمی‌شود، شناسایی شده است و استفاده از این اماکن می تواند گام مهم و تاثیرگذاری در ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری در این خطه شمالی کشور باشد.

بخشی گفت: در بحث پارک علم و فناوری به شیوه سنتی فعلی نمی‌توانیم به اهداف مورد نظر بویژه در بخش ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و افزایش بهره‌وری دست یابیم و در این راستا نیز دولت سیزدهم با هدف رفع مشکلات فرارو و سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت‌های لازم، تاکنون اقدامات بسیار مثبتی را انجام داده است که موید این مطلب مهم و اساسی تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان است.

وی با اعلام این که از ۲۲ شهرستان مازندران هم اکنون ۶ شهرستان دارای مرکز رشد هستند، افزود: افزایش شهرهای برخوردار از مراکز رشد مورد تاکید جدی استاندار مازندران است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، گفت: استاندار مازندران از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست با استفاده از تمام امکانات لازم، مقدمات راه اندازی مراکز رشد در دیگر شهرها را فراهم کنند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

بخشی افزود: شرکت های دانش بنیان با توجه به ظرفیت های فراوان مازندران بویژه در بخش کشاورزی و گردشگری می توانند با ارائه طرح های توجهی زمینه حضور سرمایه گذاران را در بخش های مختلف این استان فراهم کنند.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور