اقتصادی

افزایش چند برابری مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های جویبار

 افزایش چند برابری مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های جویبار

جمعیت مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های جویبار افزایش چند برابری داشته است.

افزایش چند برابری مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های جویباربه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار:گفت: جمعیت مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های جویبار افزایش چند برابری داشته است.

غلامرضا سعیدی افزود: به منظور شناسایی آفت مگس میوه‌ای مدیترانه‌ای در این شهرستان طرح ردیابی میزان خسارت و هجوم در باغات؛ از اوایل خرداد امسال شروع شد و تاکنون در سطح ۱۳۰۰ هکتار در ۱۳ ایستگاه ردیابی و پایش شده است.

وی تصریح کرد: با پایش در مناطق مختلف باغی شهرستان جویبار، نصب تله‌ها و سمپاشی اقدامات اجرایی برای حفاظت محصولات باغی صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اشاره به اینکه جمعیت مگس مدیترانه‌ای به نسبت سال گذشته به علت شرایط آب و هوایی چند برابر شده است تاکید کرد: در شرایط فعلی نارنگی زود رس و درختان خرمالو به عنوان میوه‌های در معرض خطر هستند که باغداران با نصب تله‌ها هشدار را جدی بگیرند.
سعیدی افزود:
باغ‌هایی که همزمان هلو شلیل و درخت انجیر و مرکبات داشتند در معرض جدی هستند که به محض مشاهده کنترل کنند در مراکز خدمات کشاورزی شهرستان آماده ارائه کمک‌های لازم در این بخَ برای مبارزه و پیشگیری هستند.

او با اشاره به اینکه مگس میوه مدیترانه‌ای به میوه‌های نرسیده و آبدار علاقه بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: این آفت می‌تواند به باغات هلو، آلو، گلابی، مرکبات، خرمالو و انجیر صدمه جدی وارد کند.

شهرستان جویبار بیش از ۴ هزار هکتار باغ دارد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور