اقتصادی

پرداخت تسهیلات ۲۶۳ میلیون یورویی به طرح‌های فاضلاب مازندران

پرداخت تسهیلات ۲۶۳ میلیون یورویی به طرح‌های فاضلاب مازندران

تسهیلات ۲۶۳ میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی به طرح فاضلاب ۵ شهرستان مازندران تا اواخر امسال پرداخت می‌شود.

به گزارش  خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران،  معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا مازندران، از فرایند پیگیری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور برای اختصاص تسهیلات ۲۶۳ میلیون یورویی اجرایی طرح فاضلاب در ۵ شهرستان استان از بانک توسعه اسلامی خبر داد.

افشین عبادی گفت: مراحل نهایی تفاهم نامه و عقد قرارداد اجرای فاضلاب شهری در شهر‌های قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر درحال انجام است که پیش بینی می‌شود حداقل تا پیش از پایان سال تسهیلات درخواستی به استان پرداخت وروند عملیات نیز اجرایی شود.

او با بیان اینکه تاکنون تصفیه خانه فاضلاب درشهر‌های قائمشهر، آمل، محمودآباد وتنکابن خریداری شده وزمین تفصیه خانه در رامسر درمرحله انتخاب زمین برای خرید است، افزود: درحوزه اجرای فاضلاب درون شهری نیز در قائمشهر تاکنون ۲۵ کیلومتر ودرآمل حدود ۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری اجرا شده است.

عبادی گفت: شبکه‌های فاضلاب شهری در شهر‌های تنکابن، محمودآباد و رامسر نیز به علت کمبود منابع اعتباری و تاخیر در دریافت تسهیلات بانک توسعه اسلامی هنوز اجرایی نشد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا مازندران ادامه داد: اسناد مناقصه برای اجرای ۵ کیلومتر دیگر از اجرای فاضلاب شهری درسال جاری تهیه شده وبزودی پیمانکار مربوطه برای اجرا نیز مشخص خواهد شد.

فاضلاب ۱۴ شهرمازندران در ردیف اجرا، ۱۸ شهر درمرحله مطالعه

او ادامه داد: از ۵۸ شهر مازندران، طرح فاضلاب شهری در ۱۴ شهر ساری، بابل، بابلسر، جویبار، نوشهر، چالوس، آمل، قائمشهر، محمودآباد، تنکابن، رامسر، بهشهر، نکا و گلوگاه درحال اجرا است.

عبادی گفت: درشهر‌های جویبار، ساری، بابل، بابلسر، نوشهر و چالوس و ۴ شهرک مسکونی استان زیر پوشش طرح‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفا مازندران، تصریح کرد: مطالعات طرح فاضلاب ۱۸ شهر دیگر استان نیز انجام شده و در ۲۰ شهر دیگر نیز مطالعات طرح فاضلاب درحال انجام است.

اجرای فاضلاب در ۴ روستای مازندران

عبادی همچنین به اجرای جمع آوری فاضلاب در ۴ روستای استان نیز اشاره کرد وگفت: اجرای این طرح در ۲ روستای شورکای جویبار و اوجا محله ساری درمراحل پایانی قرار دارد وپیش بینی می‌شود، حداقل تا پایان مهرماه امسال بهره برداری شود.

عملیات اجرای جمع اوری فاضلاب در روستای موزی بن ساری و زاغمرز بهشهر نیز درحال اجرا است.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور