جشنواره‌ای به شیرینی عسل

جشنواره‌ای به شیرینی عسل

جشنواره انجیر گلوگاه از روز‌ یکشنبه ۲۲ مرداد آغاز و تا دوشنبه 23 مرداد روز ادامه دارد،

این جشنواره دو روزه در امامزاده محمد این شهرستان برگزار می‌شود و باغداران و تولیدکنندگان در ۳۰ غرفه، انواع ارقام انجیر و محصولات فراوری شده از این میوه بهشتی را عرضه می‌کنند.

شهرستان گلوگاه با دارا بودن ۱۵۰ هکتار سطح زیر کشت انجیر و تولید سالانه بیش از ۱۰۰۰ تن، قطب تولید این محصول در مازندران است. انجیر‌های سفید، زعفرانی و سیاه از مهمترین گونه‌های انجیر گلوگاه هستند و یا توجه به اینکه باغداران گلوگاهی از هیچ‌گونه سم یا کودی برای پرورش انجیر استقاده نمی‌کنند، انجیر گلوگاه را را می‌توان ارگانیک‌ترین انجیر کشور دانست.

برشتوک، شیره انجیر، مربا، مارمالاد، سرکه، ترشی، انجیر خشک، چیپس انجیر، ترشک و لواشک انجیر از جمله محصولاتی هستند که تولیدکنندگان در این جشنواره عرضه کردند.

انجیر‌های گلوگاه بیشتر به صورت تازه‌‌خوری و بساط کردن کنار خیابان‌ها به فروش می‌رسد و بخشی از آن نیز توسط بانوان این شهر در کارگاه‌های خانگی به مربا، سرکه یا شیره انجیر تبدیل می‌شود. انجیر به عنوان نماد باغداری شهرستان گلوگاه محسوب و هر ساله در اواسط مردادماه جشنواره‌ای با هدف معرفی این میوه برگزار می‌شود.

 

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور