طبیعی

استقرار چادرهای گاوبانکی در زیستگاه‌های مرال

استقرار چادرهای گاوبانکی در زیستگاه‌های مرال

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: چادرهای گاوبانکی به‌منظور حفاظت از این گونه ارزشمند در مناطق حساس و زیستگاه‌های مرال مازندران مستقر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به آغاز فصل گاوبانکی، اظهار کرد: فصل گاوبانکی تا پایان نیمه نخست مهر ماه دارد.

وی افزود: طی این مدت محدودیت تردد، حضور افراد در زیستگاه‌های مرال و همچنین  ورود هرگونه تور‌های گردشگری در طبیعت ممنوع است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران تصریح کرد: چادرهای گاوبانکی به‌منظور حفاظت از این گونه ارزشمند در مناطق حساس و زیستگاه‌های مرال مازندران مستقر شده است.

ربیعی درباره مهم‌ترین زیستگاه‌های مرال، یادآور شد: مناطق هزارجریب بهشهر، نکا، پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه و منطقه حفاظت شده البرز مرکزی از مهم‌ترین زیستگاه‌های مرال در مازندران محسوب می‌شوند.

وی در پایان گفت: در کنار اینکه این ایام محیط‌بانان برای حفاظت بیشتر از این گونه در طبیعت مازندران حضور دارند لازم است مردم هم به توصیه‌ها توجه کنند و از ورود به زیستگاه‌های مرال پرهیز کنند.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور