سیاسی

آغاز پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از فردا

آغاز پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از فردا

پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ تا ۲۲ مرداد انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اعلام کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از روز دوشنبه ۱۶ مرداد تا ۲۲ مرداد به مدت یک هفته از ساعت ۸ تا ۱۸ با مراجعه به وبگاه وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir جهت نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کنند.

وی افزود: پیش ثبت‌نام به‌صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان باید مدارک مورد نیاز مانند مدارک تحصیلی، مدارک هویتی، کارت پایان خدمت یا معافیت، مدارک ایثارگری و برخی فرم‌های دیگر را در این وبگاه بارگذاری نمایند.

سلگی اضافه کرد: همه کسانی که قصد داوطلبی در انتخابات را دارند باید پیش ثبت نام را انجام دهند تا ثبت‌نام قطعی آن‌ها نیز انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: حداقل سن برای داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال است.

سلگی با بیان اینکه حداقل مدرک مورد نیاز برای داوطلبان نمایندگی مجلس، کارشناسی ارشد یا معادل آن است، بیان کرد: همه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که سابقه ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران با بیان اینکه این ستاد از ماه‌های گذشته تشکیل و جلسات متعددی نیز برگزار شده است، گفت: همدلی و همفکری خوبی بین هیئت‌های اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات در مازندران به وجود آمده است.

سلگی ادامه داد: مسئولیت ریاست ستاد انتخاباتی با معاونت سیاسی استانداری است و فرمانداران، بخشداران و دستگاه‌های اجرایی با محوریت معاونت سیاسی انجام وظیفه می‌کنند.

او با اعلام اینکه همفکری و همدلی خوبی با هیئت نظارت بر انتخابات در سطح استان و شهرستان‌ها وجود دارد از فراهم بودن شرایط برای برگزاری انتخابات خبر داد.

گفتنی است انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت هم‌زمان در ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور