درخشش دانش‌آموزان ساروی در المپیادهای علمی

درخشش دانش‌آموزان ساروی در المپیادهای علمی

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، از کسب ۶ مدال توسط دانش‌آموزان مدارس ناحیه در مرحله کشوری المپیادهای علمی خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالرحیم احمدزاده مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، از کسب ۶  مدال توسط دانش‌آموزان مدارس ناحیه در مرحله کشوری المپیادهای علمی خبر داد و با تبریک این دستاورد مهم علمی و آموزشی و این موفقیت بزرگ به همه شهروندان به‌ویژه دانش‌آموزانِ مدال‌آور، اولیا‌ی آنان، مدیران و معلمان دلسوز ناحیه یک آموزش و پرورش اظهار کرد: المپیادهای علمی یکی از شاخص‌های مهم سنجش کیفیت آموزش در دستگاه تعلیم و تربیت شناخته می‌شود و آموزش و پرورش ناحیه یک ساری هم هرساله برای آن برنامه ویژه دارد.

وی گفت: تجربه نشان می‌دهد معمولاً افرادی که در مقطع ابتدایی در طرح جابربن حیان موفق می‌شوند در مقطع متوسطه اول در جشنواره خوارزمی، شرکت فعال دارند و برگزیدگان جشنواره خوارزمی نیز در مقطع متوسطه دوم در المپیادهای علمی در رشته‌های مورد نظر به فراخور علاقه خود، شرکت می‌کنند و مهم‌تر از همه، شرکت‌کنندگان و برگزیدگان المپیادهای علمی،  غالباً در رشته‌های مورد علاقه در دانشگاه‌های معتبر و صاحب‌نام پذیرفته می‌شوند و همین خط سیر، به‌خوبی نشان می‌دهد کسانی که در مسیر این جشنواره‌ها و المپیادهای علمی قرار می‌گیرند، وارد فرایند نخبگی می‌شوند و بی‌راه نیست اگر بگوییم هرکدام از دانش‌آموزان شرکت‌کننده و برگزیده در المپیادهای علمی، بالقوه جزو نخبگان آینده استان و کشور هستند.

مدیر آمورزش و پرورش ناحیه یک ساری بیان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ هم فرایند اجرای المپیاد مانند یک ماراتُن علمی، پیچیده و دشوار در چندین رشته برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم برگزار شد و دانش‌آموزان هم به‌رغم این‌که در مسیر آموزش روزانه در طول سال تحصیلی بودند، با راهنمایی، همراهی و برنامه‌ریزی مدیران و معلمان، با انگیزه موفقیت وارد این رقابت‌ها ‌شدند و امروز خوشحالیم که شاهد کسب مدال‌های رنگارنگ توسط دانش‌آموزان هستیم.

احمدزاده درباره فرایندهای اجرایی این المپیاد نیز توضیح داد: این آزمون توسط سمپاد کشور برگزار می‌شود و همکاران ما در مدارس، با توجه به رشته‌های المپیادی و همچنین برابر شناختی که از دانش‌آموزان ساعی و پرتلاش دارند، نام‌نویسی اولیه را انجام می‌دهند و در همین زمینه آنان به کلاس‌های تکمیلی و تقویتی که با حضور معلمان باتجربه برگزار می‌شود، هدایت می‌شوند.  

وی ادامه داد: با توجه به رشته ممکن است در هر مرحله از فرایند آماده‌سازی دانش‌آموزان، استادان شناخته‌شده از تهران هم به این کلاس‌ها دعوت شوند تا زمینه علمی و آموزشی دانش‌آموزان شهرستان تقویت شود.

مدیر آمورزش و پرورش ناحیه یک ساری تصریح کرد: مراحل اولیه المپیاد علمی در سطوح مدرسه‌ای و  شهرستانی انجام شد و در نهایت از هر رشته ۴۰ دانش‌آموز به مرحله نهایی راه یافتند که پنج نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوم استعدادهای درخشان ناحیه یک ساری و یک دانش‌آموز هم از دبیرستان غیردولتی مولوی موفق به کسب مدال شدند.

احمدزاده در تشریح ۶ مدال‌ کسب‌شده توسط دانش‌آموزان ناحیه یک نیز گفت: صدرا کاظمیان و امیرعلی هاشمی‌نژاد در رشته زمین‌شناسی موفق به کسب مدال طلا شدند، سید ماهان موسوی در رشته زیست‌شناسی و محمدعلی کاظمی در رشته شیمی موفق به کسب مدال نقره شدند و در نهایت ارمیا عباسی» در رشته فیزیک و آروین حسینی در المپیاد ادبی موفق به کسب مدال برنز شدند.

وی گفت: این عزیزان و مدال‌آوران سایر شهرستان‌ها و استان‌ها توسط باشگاه دانش‌پژوهان جوان در یک دوره آموزش فشرده و متمرکز در تهران شرکت خواهند کرد تا در آزمون نهایی برای رشته‌هایی که رقابت جهانی دارند، تیم ملی المپیاد علمی کشور مشخص شوند.

مدیر آمورزش و پرورش ناحیه یک ساری با تأکید بر این‌که این دستاورد مانند هر موفقیتی  اتفاقی نبوده و حاصل برنامه‌ریزی هوشمندانه نظام تعلیم و تربیت استان مازندران و ناحیه یک ساری است گفت: این دانش‌آموزان درحقیقت جزو نخبگان علمی استان و کشور هستند و ما هم خوشحال هستیم که با همکاری خانواده‌ها و مشارکت معلمان و مدیران مجموعه آموزش و پرورش ناحیه یک و برنامه‌ریزی‌هایی که در این حوزه انجام گرفت، این نتیجه حاصل شد.

احمدزاده به دغدغه رهبر معظم انقلاب درخصوص اجرای کامل سند تحول اشاره کرد و گفت: چنین دستاوردهایی در حقیقت به معنای تحقق «ساحت تربیت علمی و فناوری» از شش ساحت سند تحول است و ما نیز تلاش خواهیم کرد در سال تحصیلی جدید هم از نظر کمی و هم کیفی، شاهد افزایش چنین پیروزی‌هایی باشیم. 

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور