اجتماعی

ساماندهی معلمان دغدغه شده است/ فعالیت ۲۲ هزار معلم در مازندران

ساماندهی معلمان دغدغه شده است/ فعالیت ۲۲ هزار معلم در مازندران

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: هزار و ۵۰۰ فرهنگی غیربومی سال های قبل در غرب استان جدید شدند که ساماندهی آنان یک دغدغه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کمالی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به درپیش بودن سال تحصیلی جدید خواستار کمک و همکاری دستگاه‌های مختلف برای استقبال از دانش آموزان در مدارس شد و گفت: طبق سند تحول بر لزوم تأمین منابع انسانی و تجهیزات تاکید شده است.

وی با عنوان این که برای شروع سال تحصیلی جدید برنامه ریزی لازم صورت گرفته است، افزود: در پروژه مهر ویژه بازگشایی مدارس شش کارگروه از جمله ساماندهی نیروی انسانی طراحی شد و تمام تلاش این است که مهرماه امسال هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

وی افزود: مهمترین مسئله در ساماندهی معلمان، نقل و انتقال فرهنگیان است و به دلیل آن که در جذب و به کارگیری برنامه مشخصی نداریم سیاست ورود به آموزش و پرورش به درستی اعمال نشده است.

کمالی یادآور شد: هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان و اهالی مرکز استان در غرب استان جذب شدند و اکنون بیشتر آنها تمایل دارند به مرکز و منطقه خود برگردند و باید بررسی شود چرا تقاضای استخدام و جذب معلمان در غرب استان پایین و کم است.

سرپرست آموزش و مازندران یادآور شد: به رغم آن که این افراد تعهد دادند که در غرب استان خدمت کنند اما شاهد تقاضای روزافزون برای انتقال و جابجایی آنها به مرکز و زادگاهشان هستیم.

وی شمار فرهنگیان را بیش از ۳۴ هزار نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۲۲ هزار نفر معلم هستند و پیش بینی می‌شود ۵۳۵ هزار دانش آموز سال تحصیلی را آغاز کنند و تاکنون ۵۱۱ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند.

وی با اشاره به وجود هزار و ۴۴۰ مدرسه غیردولتی در استان گفت: ۱۰۳ هزار دانش آموز معادل ۲۰ درصد در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی شمار کلاس‌های درس را بیش از ۱۷ هزار واحد بیان کرد و گفت: به دلیل شیوع کرونا در سال‌های قبل سبب شده بخشی از دانش آموزان از تحصیل بازمانند.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور