اجتماعی

فعالیت ۳۱۰ خانه هلال شهری و روستایی در مازندران

 فعالیت ۳۱۰ خانه هلال شهری و روستایی در مازندران

جمعیت هلال احمر مازندران ۳۱۰ خانه هلال شهری و روستایی در استان راه اندازی کرده است .

به گزارش  خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران،مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی و شرایط حادثه خیزی استان و نقش موثر خانه‌های هلال در افزایش تاب آوری، راه اندازی و توسعه خانه‌های هلال در محلات شهری و روستایی و به ویژه در مراکز دهستان‌ها یک ضرورت انکارناپذیر است.

دکتر غلامعلی فخاری یکی از برنامه راهبردی هلال احمر مازندران را توسعه خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی عنوان کرد و افزود: تاکنون ۲۷۴ خانه هلال روستایی و ۳۶ خانه هلال شهری با هدف توسعه آموزش‌های امدادی و استفاده از ظرفیت‌های محلی و بومی در مدیریت بحران در استان مازندران راه اندازی شده است.

او تاکید کرد: به موازات توسعه خانه‌های هلال در مناطق روستایی، راه اندازی خانه‌های هلال در محلات شهری را نیز در برنامه داریم که هم اکنون در برخی از شهرستان‌های استان اجرایی شده است.

دکتر فخاری جذب و آموزش را از مولفه‌های هدف گذاری شده در پروتکل خانه‌های هلال بیان کرد و گفت: خانه‌های هلال مناسب‌ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی است و این مهم باید به صورت جدی پیگیری شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با تاکید بر اینکه امکان اجرای وظایفی که در قانون جدید مدیریت بحران بر عهده جمعیت هلال احمر است از طریق خانه‌های هلال با هزینه کمتر و بازدهی بالاتر قابل اجراست، افزود: سوانح چندسال اخیر از جهت گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی، اجرای ماموریت‌ها برای جمعیت هلال احمر با سختی همراه است، از این رو «خانه‌های هلال» ایده ارزشمندی برای تسهیل در خدمت رسانی به مردم و تقویت تاب آوری و پایداری جوامع محلی است.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور