اجتماعی

واگذاری ۴۱ دستگاه مولد فتوولتائیک قابل حمل برای عشایر مازندران

واگذاری ۴۱ دستگاه مولد فتوولتائیک قابل حمل برای عشایر مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران : ۴۱ دستگاه مولد فتوولتائیک قابل حمل برای تامین برق عشایر مازندران خریداری و تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران،مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه عشایر و دامداران نقش مهمی در تولید محصولات لبنی و گوشتی کشور دارندگفت: برای رفاه این قشر از جامعه وزارت نیرو از محل عوارض برق ۸۱ دستگاه مولد فتوولتائیک قابل حمل برای تامین برق عشایر خریداری کرده است.

سید کاظم حسینی کارنامی  افزود:  در همین راستا ۴۱ دستگاه مولد فتوولتاییک ( فناوری تبدل انرژی نور به الکتریسیته ) به ظرفیت ۱۰۰ وات به عشایر شهرستان آمل و سوادکوه تحویل و آموزش‌های لازم جهت استفاده از این سامانه به آن‌ها داده شده است.
 
او گفت: همچنین طرح توانمندسازی اقشار کم برخوردار جامعه از طریق توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر مقیاس کوچک با انعقاد تفاهم نامه‌ای مابین وزارت نیرو، معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و سازمان جهاد سازندگی در حال اجراست که درمازندران نیز این طرح با احداث ۱۰۰۰ سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی انجام می‌پذیرد.

حسینی کارنامی اضافه کرد: از مهمترین اهداف این طرح می‌توان به افزایش درآمد و رفع فقر در روستا‌ها و مناطق محروم حاشیه شهر‌ها، تنوع بخشیدن به سبد تامین انرژی کشور، تقویت پدافند غیر عامل در پایدار سازی تامین برق، افزایش بهره مندی کشور از مزایای اقتصادی پهنه سرزمینی با توجه به شرایط مطلوب تابش خورشید، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کمک به بهبود شرایط زیست محیطی کشور اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ابراز امیدواری کرد با توسعه نصب این نیروگاه‌ها گام موثری کاهش پیک بار در تابستان‌ها برداشته شود.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور