هنری

کتاب صوتی کلیدر؛ بزرگ‌ترین پروژه کتاب صوتی ایران

کتاب صوتی کلیدر؛ بزرگ‌ترین پروژه کتاب صوتی ایران

کِلیدر اثر سترگ و جاودانه محمود دولت‌آبادی، رمانِ‌ مردم است.

مردمی که در زمانه‌‌ی بیداد برای آزادی و آزادگی جنگیده‌اند و زندگی را چون رگه‌های کمیاب طلا از دل تاریک‌ترین لایه‌های ظلم تاریخ بیرون کشیده‌اند. کلیدر بازنمایی تاریخ، فرهنگِ قومی، مقاومت و ایستادگی مردمانی است از جنس‌ِ ما از ریشه‌هایی که در این خاک دوانده‌ایم و رنج‌ها و عشق‌هایی که بر شانه‌هایمان حمل می‌کنیم.

کلیدر، دومین رمان بلند جهان پس از کتاب «در جست‌وجوی زمان از دست رفته» و طولانی‌ترین رمان ایرانی است که در ده جلد به چاپ رسیده و محمود دولت‌آبادی پانزده سال از عمر خود را صرف نوشتن آن کرده است. کلیدر با توصیفات جادویی و صحنه‌پردازی‌های بی‌بدیلش اثری حماسی و در عین حال شاعرانه است که نبضِ خواننده را در تمام مسیر بلند خویش تا پایان به دست می‌گیرد.

از اسفند 1401 نشر صوتی آوانامه با همکاری رادیوگوشه و فیدیبو در حال تبدیل این کتاب به اثری صوتی و شنیدنی در حد و اندازه‌های آن بودند که به همین دلیل حدود 100 گوینده با حضور افتخاری نویسنده و کیهان کلهر به عنوان آهنگساز به سرپرستی آرمان سلطان‌زاده و گویندگانی نظیر آرمان سلطان‌زاده، فریبا متخصص، محسن بهرامی، بهرام ابراهیمی، مهبد قناعت‌پیشه، بیوک میرزائی، شیما درخشش، محسن زرآبادی‌پور، مجید همزه، کرامت رودساز، رامین پورایمان، نورالدین جوادیان، ارشیا شریعتی، حمید یزدانی، فرشید صمدی‌پور، نورالدین جوادیان، ماهتینار احمدی، تایماز رضوانی و احمد لشینی به نقش‌آفرینی در این کتاب صوتی پرداختند و سرانجام در مرداد 1402 با ارائه جلدهای نهم و دهم این پروژه در حدود 30 ساعت به پایان رسید و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

جلدهای مختلف این مجموعه به‌صورت دوجلد در یک مجلد یا فایل (مانند نسخه‌های اخیر کتاب) از طریق فیدیبو، آوانامه و رادیو گوشه با قیمت یک‌میلیون و ششصد هزار ریال برای هر قسمت و شش میلیون ریال برای کل مجموعه در دسترس مخاطبان قرار دارد.

عوامل تولید این مجموعه عبارتند از:

تهیه کننده: دامون آذری

طراحی و ترکیب صدا: سید زکریا موسوی

آهنگساز: کیهان کلهر

ناظر ضبط: سید زکریا موسوی

بازبین ادبی: محمد حنیفهزهره سلطان آبادی

ویرایش صوتی: شراره کردی

انتخاب موسیقی: سید زکریا موسوی

طراح جلد: سعید فروتن

استودیو ضبط: آوانامه

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور