اقتصادی

تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدا

تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا در تمامی شهرستان‌ها در دست اقدام است، افزود: تاکنون سه میلیارد تومان از محل تملک ودارایی و شش میلیارد تومان در قالب سفر رئیس جمهور برای ساماندهی گلزار شهدا مصوب شد که دو میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است.

تیرنگ نیوز : سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران در نشست خبری به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطرهشهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: رسانه ها با کمترین توقع و انتظار در حال خدمت هستند و این شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه جامعه در سایه نقد دلسوزانه و مشفقانه رشد می کند، افزود: وقتی مسائل و کاستی های مرتبط با بنیاد شهید مطرحمی شود ما در صدد رفع آن ها بر می آییم و اینگونه به سمت بهبود اوضاع و رشد می رویم.

کهنسال با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۵۸ هزار نفر از خانواده‌های جامعه ایثارگری تحت بیمه درمانی تکمیلی قرار دارند، گفت: این میزان نسبت به سال قبل شش درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران با اظهار اینکه سرانه درمان در سال قبل ۱۷۴ هزار تومان بود و امسال به ۳۷۵ هزار تومانرسیده است، گفت: طبق قانون جامع باید ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی جامعه ایثارگران تحت پوشش قرار گیرد اما به دلیلمحدودیت‌های موجود، پیوستی برای اعتبار و تخصیص وجود ندارد و ما نتوانستیم تمامی اعتبارات را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: ۷۴ میلیارد تومان به مراکز درمانی دولتی، خصوصی و غیره به دلیل مشکلات و تورم بدهکار هستیم و امیدواریم باپیگیری هایی که در مجلس داشتیم زمینه های تامین این بدهی ها فراهم شود.

کهنسال اشتغال جامعه هدف را یکی از مسائل بنیاد برشمرد و و افزود: سهم استان مازندران از ۱۰ درصد اعتبارات اشتغال ۲۲۸میلیارد تومان است و هنوز سهمیه تخصیص نیافته و ما برای معرفی افراد آمادگی داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران ادامه داد: طبق آزمون تکلیف ۲۲۲ نفر از فرزندان جانبازان و ایثارگران بالای ۷۰ درصدروشن شد و با ارائه تسهیلات اشتغال نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا در تمامی شهرستان‌ها در دست اقدام است، افزود: تاکنون سه میلیارد تومان از محلتملک ودارایی و شش میلیارد تومان در قالب سفر رئیس جمهور برای ساماندهی گلزار شهدا مصوب شد که دو میلیارد تومان از آنتخصیص یافته است.

کهنسال با بیان اینکه تأمین منابع ساماندهی گلزار شهدا از طریق اعتبارات تملک ودارایی محقق می‌شود، گفت: اعتبارات این طرح دربرخی شهرستان‌ها چندین برابر افزایش یافته و  ساماندهی ۸۰ گلزار شهدا با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران در پایان اظهار کرد: در موضوع تحصیل فرزندان ایثارگران در دانشگاه ها در حال پیگیریهستیم تا شرایطی را مهیا کنیم که این فرزندان برای تحصیل به سمت دانشگاه های در تراز بالا (روزانه و دولتی) بروند.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور