اقتصادی

تولید حدود ۷۳۰ هزارتُن پرتقال و نارنگی در بابل و آمل

 تولید حدود ۷۳۰ هزارتُن پرتقال و نارنگی در بابل و آمل

امسال ۷۲۸ هزارتُن پرتقال و نارنگی در شهرستان های بابل و آمل برداشت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و وسیمای مرکز مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل، سطح درختان بارور و غیر بارور پرتقال این شهرستان را به ترتیب ۲۰ هزار و ۵۴ و ۳۳۸ هکتار و ۱۴ متر مربع اعلام و پیش بینی کرد: امسال ۶۹۶ هزار و ۲۴۸ تُن پرتقال در شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

محسن علی گل زاده از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای و ارائه راهکار‌های مدیریت و کنترل این آفت، مدیریت تغذیه در باغ ها، دوره زندگی مگس میوه مدیترانه ای، روش‌های تلفیقی مبارزه با آفت و زمان و روش مبارزه شیمیایی با آن در باغ ها، به باغداران روستا‌های شهرستان بابل خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان اینکه هنگام بارندگی و صبح زود که شبنم بر روی میوه نشسته است، باید از برداشت مرکبات خودداری شود افزود: رعایت مواردی از جمله جمع آوری میوه‌های پوسیده روی سطح خاک قبل از برداشت میوه، برداشت میوه‌ها دو هفته قبل از رسیدن کامل با مشاهده حدود ۹۰ درصد تغییر رنگ، استفاده کارگران از دستکش‌های نخی برای برداشت، شروع برداشت میوه‌ها از شاخه‌های پائین درختان برای جلوگیری از آسیب و اثر ضربه نردبان، استفاده از قیچی مناسب برداشت میوه برای چیدن میوه ها، خودداری از انداختن میوه‌ها و ضربه زدن یا فشردن آن ها، قرار ندادن میوه‌های چیده شده زیر نور آفتاب، سورت نمودن پس از برداشت در کمترین زمان ممکن و نگهداری میوه‌ها در سایه و در جای خنک از نکات مهم در برداشت میوه به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل هم با اشاره به اینکه سطح درختان بارور نارنگی این شهرستان هزار و ۷۰ هکتار و غیربارور ۷۴ هکتار است از پیش بینی تولید ۲۸ هزارتُن نارنگی امسال در این شهرستان و عرضه به بازار مصرف خبر داد.

مهرداد فولاد افزود: نارنگی زود رس از اول مهر به طور طبیعی رسیده و شیرین و قابلیت برداشت بوده و برداشت زود هنگام و رنگ آوری مرکبات برای سلامت مصرف کننده و جامعه به شدت ضرر داشته و جهاد کشاورزی پیگیر این موضوع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: عده‌ای دلال برای اینکه میوه را به عنوان "نوبرانه" گران‌تر بفروشند، اقدام به برداشت زودتر از زمان مقرر کرده که به دلیل کامل نشدن شیرینی، ضایعات این میوه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور