طبیعی

سواحل آزاد شده مازندران نهال کاری می‌شود

سواحل آزاد شده مازندران نهال کاری می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی منطقه ساری گفت: طرح نهال کاری در سواحل آزاد شده در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری صبح پنج‌َنبه در حضور اصحاب رسانه، گفت: براساس تفاهم‌نامه سازمان منابع طبیعی با وزارت کشور، مراقبت از اراضی ساحلی جنگل‌کاری شده به فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها سپرده می‌شود

سیدعلی علوی در این نشست خبری از متلاشی شدن ۳ باند سازمان‌یافته قاچاق چوب در مازندران خبر داد و افزود: با اقدامات انجام‌شده قاچاق چوب در کانون‌های بحرانی انگتارود و سنگتراشان ۹۰ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین، گفت: حدود ۵۰ قاچاقچی چوب دستگیر و تحویل دستگا‌های امنیتی و قضایی شدند.

علوی با تاکید بر لزوم حمایت صنایع از طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال، افزود: ایران هفتمین کشور تولید‌کننده کربن و چهل و دومین کشور تحت تاثیر کربن جهان است و اگر صنایع آلاینده در کاهش تولید کربن تلاش نکنند در سال ۲۰۳۰ شامل تحریم‌های کنوانسیون تغییرات اقلیمی جهان می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی منطقه ساری با بیان اینکه هم اکنون ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نهال در نهالستان‌های این اداره‌کل تولید شده است، گفت: با آغاز فصل خزان انتقال نهال از نهالستان‌ها به عرصه برای کاشت آغاز می‌شود.

او همچنین از آمادگی این اداره‌کل برای در اختیار گذاشتن نهال‌های رایگان به مردم خبر داد.

عکس: زینب ذبیحی (خزرنما)

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور