تکمیل زنجیره تولید مواد غذایی با دستیابی به دانش تولید پکتین

 تکمیل زنجیره تولید مواد غذایی با دستیابی به دانش تولید پکتین

تیم تحقق و توسعه شرکتی در مازندران پس از دو سال و نیم مطالعه و تحقیق موفق به بومی سازی دانش تولید پکتین شد.

به گزارش  خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران،  مدیرعامل کارخانه نوش مازندران با بیان اینکه پکتین به عنوان یک فیبر طبیعی به فراوانی در دیواره سلول‌های گیاهی از قیبل سبزیجات و میوه‌ها یافت می‌شود، گفت: تیم تحقق و توسعه این شرکت پس از دو سال و نیم مطالعه و تحقیق موفق به بومی سازی دانش تولید پکتین شد.

جوادیان با اشاره به اینکه از پکتین به عنوان ماده غلیظ کننده و قوام بخش در صنایع مختلف، به ویژه صنایع غذایی و دارویی استفاده می‌شود، افزود: نیاز کشور به این ماده سالانه ۴۵۰ تن است.

او گفت: پکتین مورد نیاز کشور بیشتر از طریق کشور‌های امریکا، آلمان، ایتالیا و چین وارد می‌شود و در برخی موارد وجود پکتین تقلبی در بازار ضرر‌های هنگفتی را به تولید کنندگان ایرانی تحمیل کرده است.

جوادیان تاکید کرد: با استفاده از بومی سازی پکتین ارزش افزوده بخشی از ظرفیت دو میلیون و ۸۰۰ هزار تنی مرکبات مازندران چند برابر می‌شود.

مجموعه نوش مازندران سالانه ظرفیت تولید ۲۰۰ تن پکتین را دارد و می‌تواند در فصل برداشت مرکبات از پوسته‌تر و در دیگر فصول سال از پوسته خشک مرکبات پکتین را استخراج و فراوری کند.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور