راه اندازی پردیس کشاورزی در مازندران

راه اندازی پردیس کشاورزی در مازندران

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تلاش بر این است نفوذ دانش و فناوری در حوزه کشاورزی افزایش پیدا کند و نمره خوبی در این بخش نداریم، گفت: پردیس کشاورزی در استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، حسن عنایتی امروز در آیین گشایش نمایشگاه فن بازار شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی در شهرستان آمل، اظهار داشت: امنیت غذایی از مولفه های مهم امنیت در کشورها است و در کشور ما و مازندران در برخی محصولات مازاد تولید داریم که در استان مازندران برنج یکی از این محصولات است که تولید بسیار خوبی داشتیم.

وی افزود: تولید گندم، مرکبات، کیوی و گوشت سفید امسال تولید خوبی بود و نیاز سایر استان‌های کشور را هم تامین کردیم. تکنولوژی و فناوری نوین نیاز امروز جامعه است که منجر به جهش تولید و افزایش بهره‌وری می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه نامگذاری امسال به دانش بنیان باعث شد نگاه ویژه‌ای به دانش بنیان کردن کشاورزی داشته باشیم و بتوانیم مجموعه فعالان این بخش را کنار هم گرد آوریم و برای توسعه کشاورزی هوشمند بکارگیری کنیم، تصریح کرد: رشد تکنولوژی منجر به افزایش تولید، اشتغال و بهره‌وری در حوزه کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است نفوذ دانش و فناوری در حوزه کشاورزی افزایش پیدا کند و نمره خوبی در این بخش نداریم، یادآور شد: نتوانستیم بخوبی از ظرفیت اینترنت و هوش مصنوعی در توسعه کشاورزی هوشمند استفاده کنیم و ضریب پایینی در این بخش داریم که به همت شرکت‌های دانش‌بنیان این توسعه امکانپذیر است.

عنایتی یادآور شد: به دنبال ایجاد پردیس کشاورزی در استان بودیم و توانستیم مرکز رشد فناوری کشاورزی را در جویبار راه اندازی کنیم.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور