اجتماعی

ایران و ایتالیا در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری همکاری می‌کنند

ایران و ایتالیا در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری همکاری می‌کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مدیر مرکز همکاری‌های فرهنگی-اقتصادی ایتالیا و ایران دیدار کرد.

در این دیدار که چهارشنبه 25 مرداد انجام شد، عبدالرضا میرفخرایی اعلام کرد: می‌توانیم با مازندران یک قرارداد کاری در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری انجام دهیم.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، مدیر مرکز همکاری‌های فرهنگی- اقتصادی ایتالیا و ایران، تصریح کرد: در کلیه نمایشگاه‌های مهم صنایع‌دستی ایتالیا به عنوان نماینده در حال فعالیت هستم.

وی با بیان اینکه در خصوص معرفی، برندسازی و بازاریابی محصولات صنایع‌دستی ایران برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است، تاکید کرد: استان مازندران از لحاظ صنایع‌دستی و گردشگری می‌توان تخصصی‌تر و مستقیم فعالیت کرد.

میرفخرایی با بیان اینکه پیوند خواهرخواندگی دو شهر ساری و بابلسر با دو شهر ایتالیا از لحاظ اقتصادی، تجاری، گردشگری، صنایع‌دستی و ورزشی ثبت شده است، افزود: با شهرداران و سرمایه‌گذاران تمام منطقه، اقدامات و فعالیت‌های خوبی انجام شد اما متاسفانه به دلیل جابجایی‌های سریع در ایران و شیوع ویروس کرونا این فعالیت ادامه پیدا نکرد.

مدیر مرکز همکاری‌های فرهنگی-اقتصادی ایتالیا و ایران در خصوص صنایع‌دستی و گردشگری، ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی ایران ایتالیا و سوئیس حومه کاری فعالیت ماست.

او ادامه داد: در کشور آلمان نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع‌دستی برای ایران برگزار کردیم؛ اما نمایشگاه مهم و قدیمی‌ترین و هشتاد و سومین نمایشگاه صنایع‌دستی جهان در فلورانس برگزار می‌شود که می‌تواند صنایع‌دستی مازندران را در این نمایشگاه به نمایش گذارد.

میرفخرایی با اشاره به اینکه در محصولات صنایع‌دستی در ایتالیا دیزاین حرف اول را در برندسازی و بازاریابی می‌زند، افزود: با وجود ارزش بالای صنایع‌دستی ایران به آن تخصصی نگاه نشده است.

مدیر مرکز همکاری‌های فرهنگی-اقتصادی ایتالیا و ایران با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ایتالیا آمادگی کامل برای آموزش در ایران را دارند، ادامه داد: این آموزش‌ها موجب می‌شود تا صنایع‌دستی در بازار اروپا بیشترین فروش را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید صنایع‌دستی مورد تایید اروپا قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید بازار هدف شناخته و مورد پسند آن‌ها قرار گیرد.

میرفخرایی در حوزه گردشگری گفت: در حوزه گردشگری یک سیستم اینترنتی اپ توسط هوش مصنوعی وجود دارد که تمام اقامتگاه‌ها و تاسیسات دیگر گردشگری ثبت می‌شود تا اطلاعات کامل، کل هزینه‌ها و درآمدهای هر بخش را بتوان روزانه دریافت کرد.

او ادامه داد: دهکده‌ها یا ساختارهای توریستی طبیعت‌گردی با سنت‌های ایرانی و تکنولوژی اروپایی با ساختار بومی برنامه‌ریزی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اولویت استان رشته‌های سرامیک، سفال و لاکتراشی به‌عنوان پایلوت سرمایه‌گذاری، گفت: با توجه به ظرفیت، ابزار، دانش اولیه و منابع بالقوه در مازندران حضور کارشناسان اروپایی می‌تواند در آموزش صنعتگران استان برای تولید محصولات مورد تقاضا بازار و صادرات مفید باشد.

برزگر افزود: باید تولیدات صنایع‌دستی را از سنتی خارج کرد و ایده‌های هنرمندان اروپایی در اختیار هنرمندان استان قرار گیرد.

او به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در استان اشاره کرد و گفت: کارشناسان اروپایی می‌توانند با حضور در این نمایشگاه‌ها محصولات صنایع‌دستی استان را ببینند و نظر خود را اعلام کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خاطرنشان کرد: بستر برای حضور هنرمندان صنایع‌دستی استان در نمایشگاه‌های ایتالیا فراهم است.

برزگر ادامه داد: اراضی ملی و در اختیار دولت، وجود دارد که اگر تیم سرمایه‌گذاری قوی داشته باشید می‌توان تعاملات با منابع طبیعی و محیط‌زیست و استانداری ایجاد کرد و زمین از دولت دریافت و این پروژه را به ویژه در شرق استان مثل ساری، سوادکوه، گلوگاه و بهشهر به دلیل منطقه بکر اجرایی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با تاکید بر اینکه تاسیسات گردشگری را باید به سمت روستاها سوق دهیم، گفت: استفاده از صنایع‌دستی در تاسیسات گردشگری روستایی مثل گردشگری سلامت، تندرستی و آب درمانی در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه در حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاری و تبادل گردشگر این توانمندی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تاسیسات گردشگری، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی خوبی در استان داریم که نیازمند بروزرسانی است.

برزگر در حوزه میراث‌فرهنگی، گفت: بیش از 2500 اثر میراثی در استان وجود دارد که می‌توانیم بناها و خانه‌های تاریخی و میراثی را از طریق صندوق احیاء و توسعه به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در پایان با اعلام آمادگی برای همکاری‌های دوجانبه، تصریح کرد: تاسیسات گردشگری را باید به سمت دهکده‌های سلامت سوق دهیم تا بتوانیم در جذب گردشگر برنامه‌ریزی کنیم.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور