فرهنگی

آیین بزرگداشت روز خبرنگار مازندران در نوشهر برگزار شد

آیین بزرگداشت روز خبرنگار مازندران در نوشهر برگزار شد

آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور خبرنگاران و مسئولان استانی در نوشهر برگزار شد.

همایش استانی گرامیداشت «روز خبرنگار» و خبرنگار شهید «محمود صارمی»، عصر روز پنج‌شنبه 19 خرداد با حضور «سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران، «روح‌الله سلگی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، «محمدعلی محسنی بندپی» و «سیدشمس‌الدین حسینی» نمایندگان مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی، «احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، «عبدالمهدی حق‌شناس» رئس بسیج رسانه سپاه کربلا، «زرودی» فرماندار نوشهر و جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه استان در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با تاخیر بیش از یک ساعته آغاز شد، پس از مراسم ابتدایی منتخبی از اصحاب رسانه از شهرستان‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها و مسائل و مشکلات خود پرداختند. نکته جالب توجه این بخش تفاوت و اختلاف نظر بین برخی از خبرنگاران بود.

احسان آهنگر اما به مانند خبرنگاران در سه دقیقه به ایراد سخنانی پرداخت و ضمن تبریک به همه اصحاب رسانه مسائل و مشکلات آنان را در حضور مسئولان بیان کرد. نکته عجیب این بخش اما مسائل و مشکلاتی بود که مدیرکل به جای قول پیگیری و حل مشکلات خبرنگاران از استاندار و نمایندگان درخواست حل آنان را کرد.

عبدالمهدی حق‌شناس رئیس بسیج رسانه نیز در سخنانی نشر اخبار امیدآفرین را نیاز کنونی جامعه دانست و نبود سواد رسانه‌ای را از جمله مسائل و مشکلات بیان کرد.

ساسان شیخی از دیگر سخنرانان این مراسم بود که وضعیت رسانه‌های مازندران در سطح کشور را مطلوب دانست و اضافه کرد: نشریات استان در برخی موارد بین استان‌های کشور رتبه اول را کسب کردند . رئیس خانه مطبوعات کشور نسبت به عدم اجرای مصوبه آگی‌ها از سوی شهرداری‌ها گلایه‌مند بود و به خبرنگاران و اصحاب رسانه توصیه کرد جهت رتبه‌بندی و ارزیابی رسانه‌ها و خبرنگاران در سامانه جامع رسانه‌های کشور به آدرس e-rasaneh.ir ثبت‌نام و نسبت به تکمیل پرونده خبرنگاری خود اقدام نمایند.

سخنرانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طولانی‌تر بود اما نه به اندازه نماینده عالی دولت در استان! طولانی‌ترین سخنرانی از آن استاندار بود که بخش عظیمی از آن ربطی به روز خبرنگار نداشت و به ارائه گزارش عملکرد در بخش‌های مختلف اختصاص داشت؛ گویا جناب استاندار قدری زودتر به استقبال هفته دولت رفته بود. البته به نقش رسانه برای کمک به دولت، استقبال از نقد منصفانه و عدم شکایت مجموعه استانداری از رسانه‌ها در طی دوران مسئولیت از نکاتی مرتبطی بود که حسینی‌پور مطرح کرد که مورد استقبال حضار هم قرار گرفت.

تقدیر از خانواده شهید، رونمایی از پوستر جشنواره‌های سازمان بسیج رسانه به نام‌های «ابوذر» و «جام امید»، تقدیر از پیشکسوتان، افتخارآفرینان، برترین‌های خانه مطبوعات شهرستانی، برترین‌های صنفی، اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات و خبرنگاران نوشهری که مسئولیت برگزاری مراسم را برعهده داشتند و البته پذیرایی همراه با شام پایان‌بخش مراسم امسال روز خبرنگار بود.

یکی از نکات برجسته و جالب این آیین زمانی بود که استاندار مازندران از حسینی نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا از شکایت خود از یک نمایندگی رسانه استانی صرفنظر کند که با واکنش این نماینده و توضیح در خصوص علت شکایت همراه بود. با به میان آمدن نام رسانه (فارس) مسئول خبرگزاری که در سالن حضور داشت خواهان توضیح در خصوص خبر مورد اشاره شد و با میانجیگری حیسنی‌پور این فرصت به مهرانگیز عباسی داده شد. پس از توضیحات و در خلال مراسم تقدیر، زمانی که نوبت به تقدیر از نمایندگی خبرگزاری فارس در استان شد،‌ حسینی در سخنانی احساس با بیان اینکه زنان ایرانی رد هر جای دنیا ناموس ما هستند و اینکه تا پیش از این حتی نمی‌دانست از چه کسی شکایت کرده است! اعلام کرد که به احترام همه بانوان ایران‌زمین از شکایت خود صرفنظر خواهد کرد که با تشویق حاضرین همراه شد. در ادامه هم جایره و لوح تقدیر خبرگزاری فارس توسط سیدشمس‌الدین حسینی به مسئول خبرگزاری فارس در مازندران اهداء شد.

نکته دیگر اینکه عکاسان خبری که در سالن حضور چشمگیری هم داشتند از اینکه نه فرصت صحبت از مسائل و مشکلاتشان به آن‌ها داده شده و نه در تقدیرها دیده می‌شوند، گله داشتند که با مسئولان برگزارکننده هم مطرح کردند.

و بالاخره گرمای سالن بسیار اذیت‌کننده بود به طوری که شرکت‌کنندگان در همایش به طور متناوب از سالن خارج می‌شدند تا از خنکی لابی استفاده نمایند و هوایی تازه کنند و دوباره به سالن محل اجرای مراسم بازگردند که گاهی به بی‌نظمی و سرو صدای زیاد هم منجر می‌شد.

 

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور