فرهنگی

حرکت پیاده‌روی اربعین بسترسازی برای ظهور باشد/عصبانیت آمریکا از خنثی‌شدن نقشه‌ها توسط ایران

حرکت پیاده‌روی اربعین بسترسازی برای ظهور باشد/عصبانیت آمریکا از خنثی‌شدن نقشه‌ها توسط ایران

امام جمعه موقت ساری گفت: اگر حرکت پیاده‌روی اربعین بسترسازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) منتج نشود، خطای راهبردی است که باید به این رویکرد توجه کنیم‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، با اشاره به حضور پرشور زائران در اربعین، اظهار کرد: لازم است اربعین را با نگاه ویژه‌ای ببینیم؛ چراکه اربعین هویت ما است.

وی افزود: باتوجه به هنرمندان نگاه اربعین را هنرمندانه نشر دهیم؛ می‌طلبد هنرمندان در ارتباط با اربعین ورود پیدا کنند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین سنتی بوده که نیاز است مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: نیاز است از ابزار هنر برای این مانور عظیم فرهنگی وارد شوند.

نصوری یادآور شد: دشمنان برای زیرسوال بردن ارزش‌های اسلامی از راهی استفاده می‌کنند تا بتوانند ارزش‌ها را زیر سوال ببرند که باید در ارتباط با جریان اربعین که تجلی جریان عدالت‌خواهانه است باید بهره‌گیری شود.

وی بیان کرد: حرکت پیاده‌روی اربعین اگر به فرهنگ‌سازی و بسترسازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) منتج نشود، خطای راهبردی است که باید این رویکرد را داشته باشیم.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه از دل امام شهید باید خودمان را به امام حق برسانیم، تصریح کرد: نگاه به زندگی باید توحیدمحوری، همراه با مواسات و همدلی باشد که در پیاده‌روی اربعین می‌توان این مهم را به‌ عینه دید.

نصوری ادامه داد: باید به سراغ نگاه انسان‌های صالح نه جهالت مدرن باشیم که یکی از کارکردهای اربعین است.

وی با بیان اینکه اربعین اجتماع گروه زمینه‌سازان ظهور است، اضافه کرد: باید حواس‌مان جمع باشد که ما دوشادوش ولی خدا هستیم‌.

امام جمعه موقت ساری با تاکید بر اینکه انسان در مسیری باشد که خطا در مسیر امام نکند، اظهار کرد: در دوران ظهور انسان کرامت‌محور، اخلاق‌محور و فضیلت محور است که اولویت امام در عصر ظهور  تربیت انسان‌های صالح است.

نصوری به نقش‌آفرینی زائران در پیاده‌روی اربعین، افزود:  نگاهی که نسبت به زیارت اربعین این است که مردم از امام خود فاصله نگیرند که جا دارد از خدمات دولت سیزدهم با وجود همه مسائل و مشکلات زمینه را برای حضور زائران در اربعین فراهم کردند.

وی در ارتباط با کشور آلبانی، اظهار کرد: کشور آلبانی برای خوش خدمتی به اربابان عده‌ای تروریست را در کشور جای داد؛ در آستانه متینگ اجتماعی منافقان در آلبانی آمدند مجموعه خود را هک کردند آنها هم ترسیدند با این تصور که کار ایران است سفارت ایران را در آلبانی تعطیل کردند ولی باید بدانیم کشور ما مقتدرانه باوجود تمام سختی‌ها پشت نظام می‌ایستد و تا قطره خون از این نظام دفاع خواهد کرد.

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: در ۱۷ شهریور سال ۵۸، ۴هزار نفر انسان مظلوم در یک روز توسط رژیم سفاک پهلوی به شهادت رسید و قریب به هزاران نفر زخمی شدند اگر امروزه یکی از کشورهای غربی در یک روز مردم خود را بی‌گناه به کشتن می‌داد،  چه اقدامی انجام می‌داد که نشان می‌دهد ما هنوز هم در ابعاد سیاسی و هنری هنوز اقداماتی درستی انجام ندادیم و جنایات این رژیم را به جوانان معرفی نکردیم درحالی‌که مردم باید این جریان بدانند.

نصوری بیان کرد: هر چه شهدا در مسیر آرمان‌های انقلاب باید حافظ حریم اهل بیت و خون شهدا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌های ایران هراسی و شیعه هراسی در دنیا اتفاق می‌افتد به دلیل عصبانیت آمریکا از خنثی شدن نقشه‌ها توسط انقلاب اسلامی ایران است.

نصوری با اعلام اینکه توجه به مهدویت به عنوان نرم‌افزار وحدت جهانی است که باید جدی بگیریم، یادآور شد: انسان اگر در مسیر اطاعت به خدا قرار بگیرد باید تقوا را نه تنها در عبادات بلکه در همه مسائل رشد دهد

وی با هشدار نسبت به جهالت تبلیغی، گفت: برخی امر به معروف را ترک کردند مردم از فضای معروف فاصله گرفتند و منکرات را عادی جلوه دادند درس بزرگی است که در دوران غیبت با ارتقای تقوا و اطاعت از ولی امام به‌عنوان اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور