فرهنگی

برنامه سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران

برنامه سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران

 ۱۰ گروه منتخب از ۲۰ الی ۲۳ آبان به میزبانی ساری در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی با هم به رقابت می‌پردازند.

سرویس فرهنگی ترنج‌نیوز : از سوی دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران، جدول زمانبندی اجرای گروه‌های راه‌یافته به این رویداد اعلام شد.

جشنواره امسال با نمایش «آرش کمان نداشت» به کارگردانی مهدی قاسمیان افتتاح می‌شود. این نمایش صحنه‌ای که از شهرستان بابل به جشنواره راه پیدا کرده است، ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه روز شنبه ۲۰ آبان در بلک‌باکس مجتمع فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد مازندران به روی صحنه می‌رود.

دومین نمایش روز نخست جشنواره نیز به گروه‌های تئاتری بابل اختصاص دارد و حسن میرزایی نمایش «خواب نامه»  در سالن آمفی‌تئاتر این مجتمع به اجرا درخواهد آورد و آخرین اجرای روز اول، متعلق به «شهروند قرآن» به نویسندگی رضا غلامی و کارگردانی محمدجواد رحمانی از ساری است که در بخش تئاتر خیابانی به اجرا گذاشته خواهد شد.

روز دوم جشنواره سی و پنجم با بخش تئاتر خیابانی آغاز خواهد شد و «دردنامه‌ای برای ننه شهربانو» به کارگردانی حسن رامی از محمودآباد، نخستین اجرای این روز را در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح خواهد داشت.

نمایش «فعل» به کارگردانی مجید شعاعی از شهرستان آمل، ساعت ۱۱ در بلک‌باکس مجتمع فرهنگ و ارشاد مازندران، دومین اجرای نوبت صبح این روز است که به اجرا می‌رود.

در نوبت عصر روز یکشنبه ۲۱ آبان، ابتدا نمایش خیابانی «پوتین» به کارگردانی مارال جعفرنژاد از چالوس در ساعت ۱۶ و سپس نمایش صحنه‌ای «کارنامه بندار بیدخش» اثر بهرام بیضایی به کارگردانی امیرحسین فلاحت‌پیشه از بابلسر در ساعت ۱۶:۳۰ در بلک‌باکس این مجتمع روی صحنه می‌رود.

در روز پایانی و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح «قفس جایی برای رام کردنت» به کارگردانی مسعود تیر کارگردان نوشهری در بلک‌باکس و نمایش خیابانی هنرمندان شهرستان نور، «مغزهای کادوپیچ‌شده» به کارگردانی مهدی نصرالله‌زاده در ساعت ۱۶  در همین سالن اجرا می‌شود.

در ساعت ۱۶:۳۰ دوشنبه ۲۲ آبان با اجرای اثر نمایشی «اودنگ» به نویسندگی مهیار هزارجریبی و کارگردانی سارا یزدانی از شهرستان بهشهر، اجراهای سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران به پایان خواهد رسید.

رضا عموزاد، ضیا فضل‌اله‌پور و محبوبه ارمیانی داوران مرحله انتخاب بودند و مرحله نهایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران را هوشنگ توکلی، علی ایزدی و غلامرضا یاری قضاوت خواهند کرد. 

گفتنی است در پایان اجراهای هر روز جلسات نقد و بررسی آثار با حضور کارشناسان و منتقدان تئاتر برگزار می‌شود.

همچنین اختتامیه سی و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران به دبیری احسان آهنگر ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد مازندران برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور