فرهنگی

درگذشت پیشکسوت رسانه‌های مازندران

درگذشت پیشکسوت رسانه‌های مازندران

روزنامه‌نگار باسابقه و شناخته شده مازندران و چهره پیشکسوت عرصه رسانه شمال کشور پس از تحمل یک دوره بیماری دیشب در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

"علی‌سینا رویگریان" روزنامه‌نگار، ویراستار، دبیر و پیشکسوت حوزه خبر و رسانه مازندران که بیش از پنج دهه پیشینه فعالیت در این عرصه فرهنگی داشت، شامگاه دوشنبه در بیمارستان شفای ساری چشم از جهان فروبست.

رویگریان از نخستین دانش‌آموختگان علوم ارتباطات در مازندران بود که در کارنامه فعالیت بیش از پنج دهه‌ای او همکاری با تعداد زیادی از نشریات اعم از ماهنامه، فصلنامه، دوهفته‌نامه، هفته‌نامه و روزنامه دیده می‌شود.

او دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته مطبوعات و رادیو و تلویزیون از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بود و سال ۱۳۵۶ نیز بورسیه یونسکو برای دوره تخصصی و کسب دیپلم تکنولوژی سمعی و بصری مرکز عالی آموزشی سازمان بین‌المللی کار در تورینو ایتالیا شد.

همکاری با نشریاتی همچون روزنامه "صبح امروز"، روزنامه "بشیر مازندران"، هفته‌نامه "قارن"، هفته‌نامه "هراز"، هفته‌نامه "پیک شمال"، دوهفته‌نامه "سرخرود"، ماهنامه "ارمون"، هفته‌نامه "تمشک"، روزنامه "خبر شمال" و هفته‌نامه "حس هفتم" و همچنین داوری در چند جشنواره رسانه‌ای نیز بخشی از فعالیت‌های سال‌های اخیر زنده‌یاد رویگریان است.

وی با وجود سابقه و سن بالا، همچنان به طور مستمر در عرصه رسانه چه به عنوان مشاور و دبیر و سردبیر و چه در جایگاه نویسنده انواع محتوای رسانه‌ای از جمله گزارش، یادداشت و تحلیل حضوری فعال داشت.

مراسم تشییع این پیشکسوت حوزه رسانه مازندران روز سه‌شنبه برگزار می‌شود و پیکرش در آرامگاه ملامجدالدین ساری به خاک سپرده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پی درگذشت روزنامه‌نگار فقید زنده‌یاد علی‌سینا رویگریان پیام تسلیت صادر کرد.

احسان آهنگر در این پیام، درگذشت این استاد فقید را به خانواده ایشان و جامعه رسانه‌ای و مطبوعاتی مازندران و کشور تسلیت گفت.

وی در این پیام ضمن تجلیل از اقدامات ارزنده زنده‌یاد رویگریان در عرصه مطبوعات و رسانه‌های مازندران و کشور گفت: استاد رویگریان در طول سال‌های عمر با برکت خود فعالیت‌های تاثیرگذاری در مطبوعات داشته است.

 بدون شک آثار، فعالیت‌ها و تلاش‌های زنده‌یاد رویگریان به عنوان الگو و سرلوحه کار و فعالیت آتی فعالان حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری مورد احترام خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این پیام تاکید کرده است: فقدان این استاد پیشکسوت حرفه روزنامه‌نگاری ضایعه‌ای بزرگ در این حرفه است و یاد و نام این استاد با اخلاق و دلسوز در خاطره جامعه رسانه‌ای استان ماندگار خواهد ماند.

ترنج‌نیوز درگذشت این انسان فرهیخته و هنرمند را به خانواده محترم ایشان و جامعه مطبوعاتی تسلیت می‌گوید.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور