فرهنگی

تالاری برای همه مازندران با اعتبار ۱۴۰ میلیاردی/ ضرورت تکمیل زیرساخت های تالار مرکزی/ لزوم تسریع در تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ساری

 تالاری برای همه مازندران با اعتبار ۱۴۰ میلیاردی/ ضرورت تکمیل زیرساخت های تالار مرکزی/ لزوم تسریع در تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ساری

جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم با بیان اینکه برای این پروژه ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد، گفت: ۸۰ میلیارد تومان (۶۰ درصد) در دولت سیزدهم برای این پروژه تصویب و تخصیص یافته که موجب تسریع کار و افتتاح این تالار شد

تیرنگ نیوز – سرویس فرهنگ: با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مازندران، دو نماینده مرکز استان در مجلس و جمعی از مسئولان و هنرمندان استانی، تالار مرکزی ساری با گذشت حدود ۱۷ سال به بهر‌ه‌برداری رسید.

ساخت تالار مرکزی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی

به گزارش تیرنگ، جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم با بیان اینکه برای این پروژه ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد، گفت: ۸۰ میلیارد تومان (۶۰ درصد) در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی برای این پروژه تصویب و تخصیص یافته که موجب تسریع کار و افتتاح این تالار شد.

وی افزود: این پروژه دارای‌ سه تالار بزرگ ( تئاتر، موسیقی و سینما) است که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند. بنا داریم از ظرفیت این مجموعه برای توسعه فعالیت هنری استفاده کنیم و نقش پر رنگ هنرمندان را در این مجموعه شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: در دیگر نقاط استان با کمبود فضای فرهنگی مواجه هستیم، در چالوس علاوه بر نبود تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقل ارشاد نداریم، در این شهر با رایزنی انجام شده با شورا قرار است به نتایج مطلوب برسیم. ساختمان رامسر در دشت اجراست و در برخی شهرها نیز ساختمان های اجاره ای داریم که هزینه های هنگفتی برای اداره کل در پی دارد.

جوادی با بیان اینکه استاندار مازندران توجه ویژه ای به فرهنگ و هنر به خصوص به غرب استان دارد، گفت: بنا داریم از ظرفیت شهرداری تهران برای ایجاد ساحل سالم یا مجموعه فرهنگی شهرداری اقدام مشترکی داشته باشیم.

خواستار تکمیل کتابخانه مرکزی ساری هستیم

علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس نیز در این مراسم با اشاره به دغدغه جدی وزیر ارشاد برای توسعه فعالیت های فرهنگی اظهار کرد:  افتتاح این تالار هدیه نظام اسلامی به مردم است، ساری در طول تاریخ چهره‌های شاخص فرهنگی داشته و باید از این ظرفیت برای معرفی مفاخر فرهنگی و توسعه فعالیت فرهنگی انجام شود.

وی افزود: اقدامات دولت‌های قبل برای ساخت این پروژه قابل تقدیر است اما اقدامات کوتاه مدت و اثرگذار دولت سیزدهم موجب تکمیل و افتتاح این تالار شد.

بابایی کارنامی در ادامه به اقدامات انجام شده دولت سیزدهم در کمک به کارخانه چوب و کاغذ استان برای استفاده از کاغذ تولیدی این مجموعه برای کتاب درسی، اشاره کرد و گفت: خواستار برنامه‌ریزی برای تکمیل کتابخانه مرکزی ساری هستیم و انتظار داریم با اقدام جهادی دولت این پروژه هم به ثمر برسد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس از ضرورت توجه ویژه دولت به وضع بیمه خبرنگاران فعال در رسانه‌های بر خط سخن گفت و افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی، انتظار می رود حمایت از فعالان این عرصه در برنامه کاری دولت قرار گیرد.

ضرورت تکمیل همه زیرساخت‌های تالار مرکزی ساری

منصور زارعی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز  برای ساری و مازندران روز بزرگی است چرا که شاهد بهره برداری یک پروژه مهم هستیم. پروژه ای که پس از حدود ۱۷ سال از زمانی خودم فرماندار ساری بودم کلید خورده و سرانجام امروز به بهره برداری رسید.

وی در ادامه خواستار تکمیل کامل این پروژه شد و افزود: بررسی انجام شده ما نشان می دهد حجم کار نیمه تمام این پروژه زیاد نیست، اما انتظار داریم زمینه‌ای ایجاد شود تا همه زیرساخت‌های این مجموعه تکمیل شود.

زارعی در پایان گفت: در این مکان باید به فعالان فرهنگی استان که تعدادشان کم هم نیست توجه ویژه شود تا هم با عناصر ضد انقلاب خارجی تقابل مناسب صورت پذیرد و هم غنای فرهنگ مازندران در این مجموعه به خوبی معرفی و نشان داده شود.

تالار مرکزی ساری برای همه مازندران است

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز در این مراسم مراسم اظهار کرد: وزیر ارشاد دولت سیزدهم در سفر نخست خود به مازندران قول داد این تالار یکساله تکمیل شود و این وعده اکنون عملی شد.

وی با اظهار اینکه تالار مرکزی فقط برای ساری نیست، گفت: این تالار مجموعه‌ای برای استفاده همه هنرمندان استان و محل برگزاری برنامه‌های مهم فرهنگی و هنری و علنی مازندران است.

استاندار مازندران تصریح کرد: تالار مرکزی ساری برای تعالی هنر و فرهنگ کل استان ساخته شد و مجموعه‌ای است تا همه هنرمندان استان از آن استفاده کنند و برنامه‌های مهم فرهنگی و هنری و علنی برگزار شود.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران هنرمندان بزرگی را تحویل جامعه داد، گفت: ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دفاع مقدس و شهدای جبهه مبارزه با تکفیری ها نمونه‌هایی از هنرمندان معنوی و ارزشی این استان هستند.

استاندار مازندران با اشاره به مشاهیر بزرگ استان، در عرصه فرهنگ و ادب و هنر بیان کرد: نیما یوشیج یکی از این مفاخر است که هفته گذشته خودروی ملی ری‌را مقابل خانه‌موزه او در یوش رونمایی شد.

وی در پایان گفت: باید به سمتی برویم که در همه شهرستان‌ها مجموعه‌های با کیفیت فرهنگی داشته باشیم و مسائل و کاستی های این حوزه را مرتفع نماییم.

تخصیص ۸۹ میلیارد تومانی در دولت سیزدهم 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به بازدید خود از پروژه تالار مرکزی ساری در سفر سال قبل به مازندران، اظهار کرد: در دولت کنونی برای تکمیل پروژه ۸۹ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

وی افزود: در کشور ۱۵ تالار مرکزی در دست تکمیل است و متاسفانه عمر برخی از آنها به حدود ۲۰ سال نیز می رسد

اسماعیلی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۲ در تولید کاغذ خودکفا می‌شویم، گفت: تاکنون ۷۰ درصد این هدف محقق شده است برای سال تحصیلی جدید هم ۳۸ هزار تن کاغذ کتاب درسی توسط آموزش و پرورش سفارش داده شد و ماهانه نیز هزار تن کاغذ برای حوزه چاپ و نشر اختصاص داده می‌شود.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور