اقتصادی

تولید ۶ هزار کیلوگرم عسل در محمودآباد

 تولید ۶ هزار کیلوگرم عسل در محمودآباد

۶ هزار کیلوگرم عسل، سالیانه در محمودآباد تولید و روانه بازار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از تولید سالیانه ۶ هزار و ۱۲۵ کیلوگرم عسل و فعالیت ۳۹ زنبوردار در این شهرستان خبر داد.

محمد هادی زاده با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی بررسی وضعیت و رسیدگی به مسائل و مشکلات زنبورداری در مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: پرورش‌دهندگان زنبور عسل برای اسکان قانونی و جانمایی زنبورستان هایشان باید با نظارت و دریافت مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی پس از دریافت استعلامات لازم از منابع طبیعی، محیط زیست و تعاونی زنبورداران شهرستان اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: استقرار کلنی‌های زنبور توسط پرورش‌دهندگان بومی و غیر‌بومی زنبور عسل در هر نقطه‌ای از شهرستان باید پس از تأیید اداره منابع طبیعی و محیط زیست با مجوز جهاد کشاورزی انجام شود.

هادی زاده با اشاره به اهمیت استقرار کلنی‌های زنبورعسل با رعایت فواصل قانونی نسبت به سایر زنبورستان ها، خاطرنشان کرد: مدیریت ساماندهی و بروزرسانی آمار کلنی‌های مدرن و سنتی، صدور دفترچه زنبور‌داری، پرداخت تسهیلات بانکی، دستیابی به میزان تولید و شاغلین این بخش به صورت مستقم و غیرمستقیم در این بخش حائز اهمیت است.

وی با اشاره به میانگین تولید سالانه ۶ هزار و ۱۲۵ کیلوگرم عسل با کیفیت در این شهرستان افزود: تعداد کلنی‌های تولید عسل این شهرستان در سال جاری یک هزار و ۴۲۵ کلنی با میانگین عملکرد ۴.۳ کیلوگرم عسل در هر کلنی است و ۳۹ بهره‌بردار به صورت مستقیم در بخش زنبورداری محمودآباد فعالیت دارند.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور