اقتصادی

عزم جدی مجلس برای تصویب حذف شرکت‌های واسطه‌ای و پیمانکاری /ضرورت اجرایی شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت

عزم جدی مجلس برای تصویب حذف شرکت‌های واسطه‌ای و پیمانکاری /ضرورت اجرایی شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت

نماینده مردم ساری میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بسیار زیاد نیروهای شرکتی و خدماتی در دستگاه‌های اجرایی و خلاء قوانین در این بخش، گفت: مجلس به دنبال حذف شرکت‌های واسطه‌ای و پیمانکاری و ایجاد عدالت اجتماعی در حوزه قراردادهای کار هستیم و این مهم قطعا اتفاق خواهد افتاد.

علی بابایی‌کارنامی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به مشکلات بسیار زیاد نیروهای شرکتی و خدماتی در دستگاه‌های اجرایی و خلاء قوانین در این بخش اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی به دنبال حذف شرکت‌های واسطه‌ای و پیمانکاری و ایجاد عدالت اجتماعی در حوزه قراردادهای کار هستیم و این مهم قطعا اتفاق خواهد افتاد.

وی  به خلاء قوانین در خصوص نیروهای حجمی، شرکتی و واسطه‌ای اشاره و گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت  و تبدیل وضعیت کارکنان خدماتی و شرکتی در مجلس یازدهم توقع جدی این قشر زحمت کش و رنجدیده است و باید مجلس یازدهم با در نظر گرفتن به عدالت اجتماعی این طرح را هر چه زودتر به تصویب برساند و به دولت ابلاغ کند.

نماینده مردم مرکز مازندران و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش‌های مردمی و بروز مشکلات بسیار در معیشت و رفاه این قشر از جامعه و تخلفات عدیده برخی از شرکت‌های واسطه‌ای، پیمانکاری و قرارداد نیروی کار، افزود: در مجلس یازدهم به‌دنبال ساماندهی کارکنان دولت و تبدیل وضعیت قرارداد نیروی‌های شرکتی، خدماتی و حجمی هستیم و معتقدیم در این بخش عدالت اجتماعی قطعا محقق خواهد شد و بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی این قشر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به نبود نظارت دقیق بر گردش مالی و حساب برخی شرکت‌های واسطه ای و پیمانکاری، تاکید کرد: برخی شرکت‌های واسطه‌ای و پیمانکاری تأمین نیروی قرارداد کار، نسبت به مطالبات به حق نیروهای زحمتکش خدماتی و شرکتی بی‌تفاوت بودند و در بسیاری از موارد تخلفات متعددی صورت می‌گرفت در این بخش خلاء قانونی هم احساس می‌شد که مجلس یازدهم تلاش خواهد کرد هم به لحاظ قانونی و هم ساماندهی کارکنان این مسائل و مشکلات را رفع کند.

بابایی‌کارنامی با اشاره به تعهدات پیمانکاران و شرکت‌های واسطه‌ای و خدماتی در قبال کارکنان شرکتی و حجمی، خاطرنشان کرد: شرکت‌های پیمانکار و طرف قرارداد موظف هستند که تمامی مطالبات و حق و حقوق کارکنان را مطابق با قانون کار پرداخت کنند و هیچ کوتاهی در این موضوع بخشودنی نیست و مجلس یازدهم خود را مکلف به نظارت و تصویب قوانین و لوایح در این بخش می‌داند و امیدواریم تا قبل از سال جدید طرح ساماندهی کارکنان دولت و حذف شرکت‌های پیمانکاری و واسطه‌ای و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و پیمانی به دولت برای اجرایی شدن ابلاغ شود.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور