اقتصادی

واردات ۲۳۶ هزار تن گندم و روغن خام خوراکی از طریق بنادر مازندران

 واردات ۲۳۶ هزار تن گندم و روغن خام خوراکی از طریق بنادر مازندران

بیش از ۲۳۶ هزار تن گندم و روغن خام خوراکی، امسال از طریق بنادر وارد مازندران شد.

واردات ۲۳۶ هزار تن گندم و روغن خام خوراکی از طریق بنادر مازندران به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: در سال جاری ۵۰ فروند کشتی حامل گندم و روغن خام خوراکی به وزن بیش از ۲۳۶ هزار تن در بنادر استان مازندران پهلو گرفتند.

عباسعلی وفائی نژاد افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۳ هزار و ۷۳۱ تن گندم توسط ۲۵ فروند کشتی از طریق بنادر امیرآباد و فریدونکنار و ۱۲۲ هزار و ۲۷۱ تن روغن خام خوراکی از طریق بنادر امیرآباد، نکا، نوشهر و فریدونکنار وارد استان شد و پس از تخلیه به سمت مراکز ذخیره سازی گندم و روغن در استان حمل شد.

وی با اشاره به واردات گندم و روغن خام خوراکی از طریق بنادر استان در سال گذشته، افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۹۱ هزار تن گندم و حدود ۱۰۰ هزار تن روغن خام خوراکی توسط ۹۱ فروند کشتی از طریق بنادر استان وارد کشور شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تصریح کرد: گندم و روغن خام مورد نیاز کشور به منظور تامین نیاز مصرفی و حفظ ذخایر استراتژیک، توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری و وارد کشور می‌شود.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور