کشف لاشه مرال در فصل گاوبانکی/ متخلف بازداشت شد

کشف لاشه مرال در فصل گاوبانکی/ متخلف بازداشت شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست مازندران گفت: در جنگل دارنو منطقه حفاظت شده البرز مرکزی یک شکارچی غیرمجاز به همراه مقداری از لاشه مرال دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، با آغاز فصل گاوبانکی شاهد استقرار چادرهای گاوبانکی و حفاظت بیشتر مرال‌ها در طبیعت مازندران هستیم.

در همین حال و هوا و شرایط حساس در جنگل «دارنو» واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی یک شکارچی غیرمجاز دستگیر و از وی مقداری از لاشه مرال کشف و ضبط شد که متخلف با دستور دادستان، بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران درباره جزئیات این خبر، اظهار کرد: با توجه به حساسیت بالای طبیعت طی این ایام، شاهد تخلف در این زمینه هستیم.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد فرد  از دامداران غیرمجاز جنگل است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه مرال نماد تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی مازندران است، تصریح کرد: حضور ماموران باتوجه به فصل گاوبانگی و شنیده شدن صدای گلوله موجب شد متخلف دستگیر شود.

آهنگری در پایان بر حفظ و حراست از گونه‌های جانوری در طبیعت تاکید کرد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور