طبیعی

برنامه‌ریزی برای میزبانی از پرندگان مهاجر در مازندران/امسال هیچ پروانه شکاری صادر نمی‌شود

برنامه‌ریزی برای میزبانی از پرندگان مهاجر در مازندران/امسال هیچ پروانه شکاری صادر نمی‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت‌: معمولاً از ۱۵ شهریور ماه البته باتوجه به شرایط آب و هوایی حضور پرندگان را در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران درباره حضور پرندگان در طبیعت استان در گفت‌وگویی، اظهار کرد: معمولا از ۱۵ شهریور ماه پرندگان البته باتوجه به شرایط آب و هوایی حضور پرندگان را در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان خواهیم داشت.

وی افزود:در این ایام برنامه‌های مختلفی برای حفاظت از پرندگان به‌ویژه گونه‌های کمیاب و نادر در دستور کار قرار دارد و گشت‌های محیط‌بانی در طبیعت استان تشدید می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به برگزاری جلسه‌ای برای حفاظت از پرندگان در دامگاه‌های استان، تصریح کرد: این جلسه با هدف بررسی مسائل و مشکلات برگزار شد و به همین منظور منطقه را مورد بررسی قرار دادیم تا تصمیمات کاربردی باشد.

کاویان یادآور شد: طی این جلسه مقرر شد محیط‌بانان در بحث امنیت منطقه کمک کنند و دامگاه‌داران نیز روش صید دسته‌جمعی کرست را حذف کرده و روش صید دوما را گسترش دهند.

وی در پایان گفت: امسال هم براساس دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست هیچ پروانه شکاری  صادر نمی‌شود.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور