طبیعی

توسعه آبیاری نوین در شالیزار‌های مازندران

توسعه آبیاری نوین در شالیزار‌های مازندران

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران بر توسعه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری کم فشار در شالیزار‌های استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران در بازدید از اجرای طرح آبیاری کم فشار در مزرعه شالیزاری شهرستان گلوگاه بر توسعه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات و آبیاری کم فشار در مزارع شالیزاری استان تاکید کرد.

حسن عنایتی افزود: سامانه نوین آبیاری کم فشار عبارت است از مجموعه‌ای از مجاری لوله‌ای که از کانال یا مخزن آب تغذیه شده و نقش انتقال و توزیع آب در قطعات زراعی را به عهده دارد و روش نسبتا جدیدی است که در آن آب با استفاده از فشار آب موجود یا با ایجاد فشار کم به محل مورد نظر می‌ریزد.

او گفت: تأثیرات مثبت این طرح شامل: کاهش تلفات ناشی از نشت و نفوذ در کانال‌های سنتی افزایش سرعت آبرسانی به اراضی شالیزاری و در نتیجه افزایش راندمان انتقال آب حذف هزینه‌های سالانه نگهداری و بهره برداری در کانال‌های سنتی افزایش بهرمندی اقتصادی از واحد سطح در زمین‌های شالیزاری است.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران خواستار انتشار نتایج طرح‌های تحقیقاتی خشکه‌کاری برنج در استان و گسترش اجرای این طرح شد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور