طبیعی

لایروبی و مرمت ۲۵ هکتاری آببندان در نکا

 لایروبی و مرمت ۲۵ هکتاری آببندان در نکا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از اجرای طرح مرمت، بهسازی و لایروبی ۲۵ هکتار آببندان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، سید شبر موسوی گفت: طرح مرمت، بهسازی، لایروبی و خاک برداری کف آببندان و ساخت سازه با هزینه‌ای بیش از ۸ میلیاردریال، در ۲۵ هکتار زمین های کشاورزی روستای شهاب الدین شهرستان نکا اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا، با بیان اینکه اجرای طرح بهسازی و لایروبی آببندان ها، ظرفیت آبیاری تکمیلی زمین های کشاورزی را بهبود خواهدبخشید افزود: آببندان‌ها به عنوان منابع کوچک ذخیره آب، نقش مهمی برای جبران کمبود آب در فصل کشاورزی دارند.

موسوی با بیان اینکه آببندان از جمله سازه‌هایی است، که موجب تغذیه آب زیر زمینی، جمع آوری زه آب و استفاده دوباره از آن‌ها برای توسعه کشت برنج می شود تصریح کرد: با بی توجهی به بهسازی و لایروبی این منابع مهم آب کشاورزی،   آب بندان‌ها در معرض تخریب قرار می گیرند.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور