طبیعی

واکسیناسیون ۸۰ میلیون راس دام، علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان

 واکسیناسیون ۸۰ میلیون راس دام، علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان

معاون سازمان دامپزشکی: ۸۰ میلیون راس دام تا کنون در کشور، علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان واکسینه شده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، در آئین بهره برداری از بیمارستان دامپزشکی "اهورا" شهرستان قائم شهر، بیماری دامی طاعون نشخوار کنندگان (PPR) را یکی از بیماری‌های شایع دامی اعلام کرد و گفت: با تلاش نیرو‌های سازمان دامپزشکی سراسر کشور، ۸۰ میلیون راس دام تا کنون، علیه این بیماری واکسینه شده اند. 

دکتر قاسم رضائیان زاده، حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و تامین بهداشت عمومی جامعه را دو ماموریت مهم سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد و افزود: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نیروی دولتی و ۴۰ هزار نیروی بخش خصوصی با نظارت و مدیریت این سازمان، مشغول ارائه خدمات به تلاشگران عرصه تولید و پرورش دام و طیور و آبزیان کشور هستند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، تدوین برنامه ریشه کنی بیماری دامی طاعون نشخوارکنندگان" را یکی از اهداف مهم سازمان متبوع برشمرد و از ریشه کن شدن این بیماری با همکاری کشور‌های منطقه تا سال ۲۰۳۰ در کشور خبر داد.

دکتر رضائیان زاده گفت: ساخت مراکز درمانی، داروخانه‌ها، مراکز مایه کوبی و بیمارستان‌های دامپزشکی از ظرفیت‌های این سازمان در حمایت و پشتیبانی از دامداران، عشایر، و صنعتگران مرغ و آبزی پروی محسوب شده که با نظارت سازمان دامپزشکی، به فعالان این عرصه خدمات ارائه می دهند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، همچنین بیماری "تب برفکی" را دیگر بیماری دامی نام برد که برای مقابله با آن، ۶۰ میلیون دام سبک و ۴ میلیون دام سنگین به صورت فراگیردر کشور علیه این بیماری واکسینه شدند.

دکتر رضائیان زاده، پوشش واکسیناسیون و مراقبت از جوجه ها و مرغ گوشتی را دیگر اقدامات سازمان نظام پزشکی اعلام کرد و افزود: برای ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه از مراحل تولید و پرورش تا کشتار و چرخه توزیع، مراقبت‌های بهداشتی و نظارتی اعمال می‌شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کنترل بیماری "آنفلوانزای فوق حاد پرندگان" به عنوان یکی دیگر از اقدامات این سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: با مقابله اصولی علیه این بیماری، در حال حاضر هیج موردی از این بیماری در کشور مشاهده نشده و همه منابع تولید و عرضه گوشت مرغ، عاری از این بیماری بوده و به کشور‌های همسایه نیز صادر می‌شود.

گفتنی است؛ بیمارستان دامپزشکی "اهورا" شهرستان قائم شهر، با اعتبار بیش از ۱۵ میلیاردتومان به بهره برداری رسیده است.

همچنین ۴ دامپزشک و ۷ نیرو شامل کارشناسان و متخصصان دامپزشکی در این بیمارستان، خدمات ارائه می‌ دهند.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور