طبیعی

۳۰۰ محصول در مازندران مورد تهدید مگس میوه

 ۳۰۰ محصول در مازندران مورد تهدید مگس میوه

معاون وزیر جهاد کشاورزی: ۳۰۰ محصول در مازندران، مورد تهدید آفت مگس میوه قرار دارند.

۳۰۰ محصول در مازندران مورد تهدید مگس میوهبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشور امروز در ساری با اشاره به لزوم مبارزه با مگس میوه در سطح باغات استان مازندران گفت: مگس میوه یکی از خطرناکترین آفت‌هایی است که می‌تواند به محصولات باغی و زراعی خسارت جبران ناپذیری وارد کند.

علایی مقدم با بیان اینکه این آفت در مازندران توسط کارشناسان، تحلیل، رد یابی و پایش شد افزود: برای کنترل این آفت ۳۰ هزار هکتار از باغ‌های استان مبارزه شیمایی و غیر شیمیایی انجام شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۳۰۰ محصول در مازندران مورد تهدید این آفت است تصریح کرد: در سال جاری ۳ میلیارد تومان برای مبارزه با آفت مگس میوه به مازندران اختصاص یافت.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه بدنبال این هستیم که با یک تقویم زمانی خوب محصول کیوی و مرکبات را صادر کنیم گفت: با راه اندازی سامانه سماک و شناسنامه دار کردن محصول کیوی و مرکبات، دیگر مشکل صادرات برای محصولات نخواهیم داشت.

علایی مقدم با بیان اینکه همه تولید کنندگان، انبارداران و سورتینگ داران باید در این سامانه ثبت نام کنند افزود: تمام باغ‌های کیوی در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان باید در این سامانه ثبت نام کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین خاطر نشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده مشکلات صادرات مرکبات به کشور چین برطرف شد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور