اجتماعی

افزایش ۵ درصدی ظرفیت پایگاه‌های هلال احمر مازندران

افزایش ۵ درصدی ظرفیت پایگاه‌های هلال احمر مازندران

۳۸ پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر دو سال گذشته در مازندران توسعه یافته و ۵ درصد به ظرفیت پایگاه‌ها اضافه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توسعه ۳۸ پایگاه امداد و نجات هلال احمر دو سال گذشته ۵ درصد به ظرفیت پایگاه‌های هلال احمر استان افزوده شده است.

غلامعلی فخاری با بیان اینکه تعدادی از این پایگاه‌ها با کمک خیران ساخته شده است، افزود: با توجه به قرار گرفتن مازندران در سه مسیر پرتردد به پایتخت تجهیز و بهسازی پایگاه‌های موجود نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر ۳۰۰۰ متر مربع که به با ساخت پایگاه‌های جدید امداد و نجات به سرانه پایگاه‌های امدادی استان افزوده شد ۳۸۰۰ متر مربع از فضای پایگاه‌های موجود نیز تعمیر و بازسازی شد.

فخاری با بیان اینکه هلال احمر مازندران اکنون با استقرار پایگاه‌های ثابت در بخش مهمی از محور‌های استان خدمات امداد و نجات به مسافران ارائه می‌دهد، گفت: در سفر اسفندماه رئیس‌جمهور به مازندران ۳۸۵ میلیارد ریال اعتبار برای هلال احمر استان اختصاص یافت که بخشی از این اعتبارات جذب و برای ساخت و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات هزینه شده است.

او افزود: با توجه به اینکه دو سوم مناطق مازندران را کوهستان تشکیل می‌دهد و در برخی مواقع امدادرسانی به حادثه دیدگان به دلیل صعب‌العبور بودن راه، سخت می‌شود ۳۳۰ خانه هلال روستایی و مدیریت بحران در روستا‌ها راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران راه‌اندازی خانه‌های هلال در روستا را با هدف بهبهود شبکه امدادرسانی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به فاصله برخی پایگاه‌ها با مناطق دوردست ۸ پایگاه مردمی نیز در دهستان‌های استان راه‌اندازی شد.

فخاری با بیان اینکه بخش زیادی از حوادث را با کمک مردم مدیریت می‌کنیم، گفت: در این پایگاه‌ها علاوه بر اعزام کاروان‌های پزشکی و ارائه بسته‌های کمک‌معیشتی، آموزش کمک‌های اولیه به ساکنان روستا‌ها نیز انجام می‌شود.

او افزود: جمعیت هلال احمر مازندران ۶۸۵۳ عملیات امدادرسانی در حوادث و سوانح جاده‌ای، کوهستانی و دریایی داشت و با این عملکرد رتبه نخست کشور را به دست آورد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور