اجتماعی

کشف کلاهبرداری تحت پوشش فروشگاه‌های مجازی

کشف کلاهبرداری تحت پوشش فروشگاه‌های مجازی

اعضای باند کلاهبرداران حرفه‌ای که با انتخاب طعمه‌های خود از درگاه فروشگاه‌های مجازی اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها کرده بودند، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل گفت: در پی شکایت افرادی مبنی بر اینکه خودرو‌های خود را در نرم‌افزار‌های مجازی برای فروش آگهی کرده بودند و فردی تحت عنوان خریدار با آن‌ها تماس و با ارائه چک‌های جعلی و بلاصاحب اقدام به خرید خودرو کرد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ محمدزمان شالیکار، افزود: در بررسی کارشناسان پلیس آگاهی مشخص شد این فرد با همدستی دو نفر دیگر با مالکان خودرو که در فروشگاه‌های مجازی برای فروش آگهی شده بودند تماس و ضمن خرید خودرو با چک‌های جعلی و بلاصاحب، خودرو‌ها را به استان‌های همجوار منتقل و به فروش می‌رساندند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل ادامه داد: پس از انجام اقدامات تخصصی فرد کلاهبردار و همدستان وی شناسایی و دستگیر و در اعترافات خود به ۱۸ فقره کلاهبرداری اعتراف کردند که با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ شالیکار در پایان در خصوص آگهی‌های درج شده در فروشگاه‌های مجازی، گفت: شهروندان در صورت معامله از طریق سایت‌های اینترنتی با رعایت تمام جوانب و اطمینان از پرداخت وجه اموال خود را تحویل خریداران دهند./ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور