اجتماعی

کاهش ۵۰ درصدی غریق در ساحل مازندران

کاهش ۵۰ درصدی غریق در ساحل مازندران

تعداد جان باختگان در آب‌های ساحلی مازندران از آغاز اجرای طرح دریا تا کنون ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه ۶۵ روز از آغاز اجرای طرح دریا سپری شده است، گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰درصد کاهش داشته که بی‌سابقه بوده است.

غلامعلی فخاری با قدردانی از نیرو‌های دریابانی، اورژانس، ناجیان غریق و داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر با استفاده از تمام ظرفیت‌های انسانی و لجستیکی خود در سواحل مازندران حضور دارد.

وی ادامه داد: ۳۰ دستگاه آمبولانس در سواحل مازندران مستقر هستند که تعدادی از این آمبولانس‌ها را با رایزنی‌هایی که انجام شد از سایر استان‌ها برای اجرای طرح دریا به مازندران منتقل کردیم.

او گفت: ۶۵ دستگاه موتورسیلکت نیز در سواحل استان مشغول گشت‌زنی مداوم و هشدار به شناگران و در صورت نیاز آماده ارائه خدمات به آنان هستند.

فخاری با بیان اینکه تمامی‌ توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران بر محور کاهش غریق در دریا متمرکز شده است، افزود: جمعیت هلال احمر استان امسال در طرح ابتکاری با کمک نیرو‌های داوطلب این جمعیت پویش غرق نشویم را با رویکرد پیشگیری و ارائه خدمات بشردوستانه، فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران ادامه داد: ۱۶۰۰ نجاتگر و ناجی غریق با بکارگیری انواع تجهیزات پیشرفته اعم از آمبولانس، موتورسیکلت، قایق نجات، جت اسکی، خودرو‌های نجات و خودروی پشتیبانی در ساحل مازندران حضوری فعال دارند.

او با بیان اینکه دریا هیچ‌وقت برای هیچ کس امن نیست، گفت: بررسی علت غرق شدن افراد نشان می‌دهد بیشتر آنان به دلیل سهل‌انگاری، شنا در ساعات و مناطق ممنوعه، غفلت والدین در دریا غرق شدند.

فخاری افزود: ۴۵ روز تا پایان طرح دریا باقی مانده است و افرادی که برای شنا به دریا می‌روند علاوه بر رعایت نکات احتیاطی مانند شنا نکردن در سواحل دنج و سنگچین، شرایط جوی را در نظر بگیرند و به هشدار ناجیان غریق نیز توجه کنند.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور