فرهنگی

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری از هفته دفاع مقدس تا دهه فجر

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری از هفته دفاع مقدس تا دهه فجر

با اعلام مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا، جشنواره اشک انار در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

حمید هراسانی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هنری در سال جدید گفت: جشنواره شعر غدیر تا قربان، جشنواره «اشک انار» در دهه فجر و دفاع مقدس و همچنین در هفته بسیج جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی به برگزاری  جشنواره داستان کوتاه ادب هم اشاره کرد و گفت: جشنواره مستند داستانی و جشنواره تئاتر خیابانی و صحنه‌ای در جشنوارہ با نام «سودای عشق» برگزیده و به کشور معرفی می‌شوند که در این جشنواره‌ها موضوعات مختلف از جمله مسئله شاخص و مهم عفاف و حجاب مطرح شده است.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلا در ادامه از برگزاری تئاتر خیابانی «من عروسک نیستم» با موضوع عفاف و حجاب خبر داد و افزود: این تئاتر خیابانی در ۱۵ شهرستان به نمایش گذاشته شده است.

هراسانی به اعلام فراخوان جشنواره «گوهر فاطمی» که با مشارکت فرهنگی خانواده سپاه برگزار می‌شود، اضافه کرد: این برنامه در رشته‌های عکس، طراحی، پوستر، فیلم کوتاه، تئاتر، شعر، داستان، دلنوشته شعر، سرود با موضوع مختص عفاف و حجاب دنبال خواهد شد که علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ مهر اسال کنند.

وی در ادامه به فعالیت فرهنگی در قالب خوشنویسی قبل از اربعین در ۲۰ شهر استان مازندران هم اشاره کرد و گفت: کتابت و خوشنویسی آیات نورانی وحی مختص سوره فجر در دستور کار بوده که با شعار «حسین (ع) تصویرگر قرآن است» انجام شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا از اعزام عکاس و مستندساز به پیاده‌روی اربعین هم خبر داد و خاطرنشان کرد: این عکاسان و مستندسازان به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند تا گوشه‌ای از شور و شعور اربعین حسینی را ثبت و ضبط کنند.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور