اقتصادی

توزیع ۴ هزار و ۳۰۰ تُن نهاده دامی در نکا و رامسر

توزیع ۴ هزار و ۳۰۰ تُن نهاده دامی در نکا و رامسر

از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۳۲۵ تُن انواع نهاده دامی با ارز یارانه ترجیحی میان دامداران شهرستان نکا و رامسر توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۵۲۵ تُن نهاده یارانه دار دام و طیور، میان بهره برداران و تولیدکنندگان این شهرستان توزیع شده است.

سید شبر موسوی، این مقدار نهاده توزیع شده را شامل، ۸۵ تُن جو، ۶۱۵ تُن سبوس، ۳۵۸ تُن ذرت و هزار و ۴۶۷ تُن کنسانتره اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا تصریح کرد: نهاده‌های دامی برای تنظیم قیمت و توزیع انواع اقلام خوراک دام با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام مازندران تامین و با نظارت کارشناسان امور دام در اختیار دامداران متقاضی قرار گرفت.

 موسوی با اشاره به یارانه‌ای بودن این سهمیه‌ها و اختلاف قیمت آن با بازار آزاد گفت: توزیع این میزان نهاده‌ بین واحدهای تولیدی، موجب کاهش هزینه خوراک دامداران، افزایش سوددهی و رضایت شغلی دامداران می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر هم افزود: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۸۳۰ تن نهاده دامی شامل سبوس گندم، ذرت و کنسانتره دامی با ارز یارانه ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، توسط تعاونی‌های این شهرستان میانِ دامداران متقاضی رامسری توزیع شده است.

علی ابوالحسنی گفت: همزمان با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی مقرر شد، هر گونه توزیع نهاده دامی با ارز نیمایی و در سامانه "بازارگاه نهاده‌های دامی" انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر افزود: این شهرستان با داشتنِ بیش از ۳۰ هزار رأس دام سنگین و ۷۵ هزار رأس دام سبک، نقش بسزایی در تولید گوشت قرمز و شیر استان دارد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور