اقتصادی

راه اندازی چهار دستگاه ناوتکس برای شناور‌های خدماتی بندرامیرآباد

 راه اندازی چهار دستگاه ناوتکس برای شناور‌های خدماتی بندرامیرآباد

۴ دستگاه ناوتکس با هدف افزایش ایمنی حمل و نقل و جلوگیری از خطرات احتمالی برای شناور‌های خدماتی بندرامیرآباد راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت:نصب گیرنده اخبار ناوتکس به عنوان جزئی از تجهیزات اجباری کشتی‌ها از الزامات سیستم جهانی ایمنی و اضطرار دریای (GMDSS) محسوب می‌شود.


محمدیاسین یزدانی افزود: ۴ دستگاه ناوتکس با هدف افزایش ایمنی حمل و نقل و جلوگیری از خطرات احتمالی برای شناور‌های خدماتی بندرامیرآباد راه اندازی شد.

او به کاربرد وسیع سیستم‌های مخابراتی و نقش مهم پشتیبانی سازمان بنادرودریانوردی در اطلاع‌رسانی در بخش حمل و نقل دریایی اشاره کرد و گفت: استقرار سیستم ناوتکس در بنادر و متعاقب آن در کشتی‌ها موجب افزایش وسعت دریافت روزانه اطلاعات به صورت متنی کم حجم و ارسال پیام که یکی از شاخص‌های بهبود ایمنی در حمل و نقل دریایی به شمار می‌آید، می‌شود.

 

سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: پیام‌های مربوطه در این سیستـم روی دو فرکانـس بین المللی و ملی ارسال و دریافت می‌شود که بر اساس یک برنامه زمانبندی، ارسال پیام ناوتکس هر چهار ساعت یکبار و در ۲۴ ساعت شش نوبت انجام می‌پذیرد.

یزدانی افزود: تبادل اطلاعات در رابطه با مناطق تحت عملیات تجسس و نجات و اطلاعات در مورد هرگونه حادثه دریایی با ذکر محل و مختصات جغرافیائی آن از طریق این سیستم امکان پذیر است.

ناوتکس یک سیستم اتوماتیک و بین المللی برای ارسال اخطار‌های هواشناسی و پیش بینی‌ها، اخطار‌های ناوبری دریایی، عملیات جستجو و نجات، اطلاعیه علائم کمک‌ناوبری و ... به کشتی‌ها می‌باشد که مجوز تأسیس و راه اندازی آن توسط سازمان جهانی دریانوردی صورت می‌گیرد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور