اقتصادی

رونمایی از خودروی "ری را" در خانه نیما یوشیج

رونمایی از خودروی "ری را" در خانه نیما یوشیج

خودروی جدید شرکت ایران خودرو به نام "ری را"، در خانه موزه نیما یوشیج رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، مدیرعامل شرکت ایران خودرو، امروز یکشنبه ۷ شهریور به مناسبت هفته دولت در همایش شاعرانِ بومی محلی و آئینی مازندران با نام "نوای مرغ آمین" و نیز رونمایی خودروی " ری را " در خانه موزه نیما یوشیج، واقع در روستای یوش بخش بلده شهرستانِ نور گفت: این خودروی کراس اُور (شاسی بلند، شاسی) بر اساس الگوهای شرکت پژو _ سیتروئن ساخته شده و نیمه نخست سال آینده (۱۴۰۲) با دو موتور متفاوت و دو مدل گیربکس دستی و اتومات به تولید انبوه رسیده و در بازار عرضه خواهد شد.

مهدی خطیبی افزود: موتور خودروی "ری را" نوع tu ۵ (تیو فایو)، حجم ۱.۶ لیتر، قدرت ۱۱۳ اسب بخار و نوع دیگر موتور EFY با ۱۶۴۵ سی‌سی حجم و ۱۶۸ اسب بخار است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو از پیش بینی قیمت خودروی "ری را" در زمان عرضه، بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: البته عوامل متعددی مانند قیمت دلار می‌تواند بر قیمت این خودرو تاثیر بگذارد.

جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در همایش شاعرانِ بومی محلی و آئینی مازندران که با حضور بیش از ۲۰۰ شاعر و نیما شناس برای پیوند سنت‌ها و آئین‌های مذهبی مازندران به زبان شعر بومی محلی برگزار شد افزود: ترکیب زبان شعر با زبان محل به عنوان ابزارهای هنری، برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ بسیار تاثیرگذار بوده و امروزه شاعران جهادگران عرصه مقابله با بسیاری از کلمه های غربی هستند.

نام خودروی جدید " ری‌را " برگرفته از یکی از اشعار نیما یوشیج است:

ری را صدا می‌آید امشب، از پشت کاچ که بند آب

برق سیاه تابش تصویری از خراب، در چشم می‌کشاند

همچنین بر اساس یک افسانه قدیمی "ری را" نام الهه ایی است که نوید باران، سرسبزی و روییدن جنگل را می دهد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور