سیاسی

آیت‌الله لائینی: جاده‌های مازندران فرسوده است/ ضرورت حل مشکل پسماند استان توسط دولت

آیت‌الله لائینی: جاده‌های مازندران فرسوده است/ ضرورت حل مشکل پسماند استان توسط دولت

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به قابلیت‌های استان مازندران، گفت: محیط زیست مازندران به دلیل وجود پسماند و پساب دچار خدشه شده و نیاز به توجه ویژه دولت دارد. 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمد‌باقر محمدی‌لائینی در مراسم بهره‌بردرای از پروژه‌های هفته دولت در مازندران با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، با اشاره به برخی از مشکلات عمرانی که در استان وجود دارد، اظهار کرد: همه جاده‌های استان به ویژه جاده‌های روستایی و مناطق کوهستانی نیاز به روکش و بهسازی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه دامداری و دامپروری با وجود ظرفیت مناسب مشکلات جدی وجود دارد و این صنعت در استان رو به فرسایش است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به مشکلاتی که در حوزه پسماند استان وجود دارد، افزود: محیط زیبای مازندران از پسماند به شدت خدشه‌دار شده و تبدیل به بحران می‌شود.

وی با اعلام اینکه تالاب‌های استان نیاز به تامین آب دارد، افزود: با توجه به تغییر اقلیم نیاز است که زمینه جمع‌آوری مناسب آب‌ها و هدایت آنها به تالاب‌ها در برنامه کاری قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به خسارت سیل اخیر استان، گفت: بیشترین آسیب در منطقه غرب استان وارد شده است.

*ظرفیت بزرگ مازندران در حوزه گردشگری

در ادامه این مراسم سیدمحمود حسینی‌پور اظهار کرد: بخش اعظمی از تولیدات لوازم خودرو در استان تولید می‌شود و در برخی از صنایع تبدیلی استان نقش ممتاز دارد.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری به قابلیت‌های موجود استان نرسیدیم با همین شرایط سالانه بیش از ۲۰ میلیون جمعیت وارد استان می‌شود.

وی با اشاره به قابلیت‌های استان مازندران در حوزه‌های علمی، گفت: بیشترین مدیرانی که در مراکز ملی فعال هستند از مردم این استان بوده و در حوزه ورزشی ما افتخارات بزرگی را در استان کسب کردیم و افتخار داریم که مقام اول تولید کشاورزی را به خودمان اختصاص دادیم و یازده و نیم درصد تولیدات سبد غذایی کشور مربوط به استان است.

حسینی پور ادامه داد: مازندران در تولید روغن و مرغ در طرح اخیر اقتصادی دولت کمک کار دولت بوده است، مردم این استان با انگیزه در تولید نقش موثری دارند.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور