اجتماعی

حقوق کارکنان، آسفالت معابر و دکه‌ها محور مباحث شورای شهر ساری

حقوق کارکنان، آسفالت معابر و دکه‌ها محور مباحث شورای شهر ساری

هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری برگزار شد.

سرویس اجتماعی ترنج‌نیوز: عصر سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهردار ساری و اصحاب رسانه، هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری در صحن علنی این شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه رئیس شورای اسلامی شهر ساری ضمن قدردانس از حضور مردم در راهپیمایی اربعین، گفت: این رسانه پرقدرت عاشورایی باعث ماندگاری حماسه عاشورا خواهد شد.

پرویز شعبانی با اشاره به به آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: نهاد مدیریت شهری در تسریع تعلیم و تربیت، ساماندهی مدارس، بهسازی خیابان‌های منتهی به مدارس و ایجاد فضای سبز تلاش می‌کند و این اقدام تداوم دارد.

وی با توجه به نزدیکی هفته دفاع مقدس، این مناسبت را یادآور سال‌ها استقامت و شهامت رزمندگان ایران اسلامی در مقابل استکبار و رژیم بعثی دانست و تصریح کرد: جوانان ما با غیرت و شرف از این مرز و بوم دفاع کردند و باعث شکست و ذلت دشمن و پیروزی ایران اسلامی شدند.

شعبانی افزود: تیم مدیریت شهری متناسب با برنامه‌های روزشمار این هفته حضور فعال خواهند داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در بخش دیگر از سخنانش ضمن ابراز گلایه از عقب‌ماندن حقوق کارکنان شهرداری، گفت: پرداخت حقوق کارکنان خط قرمز همه ما محسوب می‌شود. ما نیز مسئولیت اخلاقی و قانونی داریم و این موضوع را درک می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه ماهیانه ۱۰ میلیارد تومان برای حمل زباله صرف می‌شود، افزود: در شش ماه نخست امسال ۲۳۵ میلیارد تومان از درآمد شهرداری به پرداخت بدهی‌های گذشته اختصاص یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اعلام پرداخت بخشی از حقوق مرداد و پرداخت باقی آن در نزدیک‌ترین زمان ممکن، ادامه داد: برخی‌ها با گذاشتن استوری و یا پیامک ادعای دلسوزی دارند؛ اما بدانند مدیریت شهری و شورای شهر دغدغه‌مند‌تر هستند.

شعبانی در پایان بر صرفه‌جویی در امور، حفظ بیت‌المال و تکریم ارباب رجوع تاکید کرد

در ادامه جلسه شهرام ایرجی ضمن قدردانی از خدمات و اقدامات شهرداری، پرداخت حقوق را دغدغه اعضای شورای شهر دانست و درخواست کرد حقوق کارکنان به موقع پرداخت شود.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری از عملکرد روسای سازمان‌ها به جهت عدم ایجاد درآمد گلایه کرد و از شهرداران مناطق به واسطه تلاش آن‌ها در کسب درآمد قدردانی نمود.

ایرجی خواستار توجه بیشتر شهرداری به لکه‌گیری آسفالت معابر شد و افزود: رفت و آمد در برخی از کوچه‌ها و خیابان‌ها به دلیل شکستگی آسفالت نامطلوب است.

علی عاشقان دیگر عضو شورا بود که در سخنانی ضمن طرح مشکل هدایت آب‌های سطحی به‌عنوان مهم‌ترین معضل شهری، گفت: با توجه به بارندگی‌های پیش‌رو لکه‌گیری آسفالت باید در اولویت قرار گیرد.

وی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: لکه‌گیری خیابان‌ها و نظافت اطراف مدارس مورد توجه قرار گیرد.

عاشقان در پایان خواستار پیگیری دیوار‌های رهاشده که سیمای شهر را نامطلوب کرده، شد.

سخنران بعدی جلسه سیدذوالفقار شریفی بود که پرداخت دیرهنگام حقوق کارکنان شهرداری را دغدغه اعضای شورا خواند و گفت: اگر چه شهرداری طی این مدت اقدامات خوبی انجام داده، اما مشکل عدم پرداخت حقوق کارکنان همچنان پابرجاست.

منشی اول شورای اسلامی شهر ساری، افزود: اگر مشکل حقوق تا چند روز دیگر حل نشود نسبت به این‌ موضوع جبهه‌گیری خواهم کرد.

شریفی همچنین ضمن ابراز گله‌مندی از شرایط نامطلوب آسفالت برخی از معابر شهری، خواستار توجه بیشتر شهرداری به این موضوع شد.

هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با سخنان نایب‌رئیس شورا ادامه یافت.

سیدحسین یوسفی در آغاز ضمن تاکید بر توجه به ضوابط در موضوع اخراج و بازگشت پرسنل شهرداری ساری در کمیته انضباطی، این پرسش را مطرح کرد: افرادی که در گذشته اخراج شدند چگونه می‌توانند به شهرداری بازگردند و حتی پست بگیرند؟ کمیته انضباطی بر چه مبنایی نسبت به بازگشت به کار این افراد اقدام می‌کند؟

سید حسین یوسفی، افزود: افرادی سال‌های اخیر متهم بودند و حکم انفصال از خدمت گرفتند، ولی مجدداً جذب شهرداری شدند که در این خصوص باید شفاف‌سازی صورت گیرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ساری بر ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی در مرکز مازندران تاکید کرد و گفت: ۱۴۰ دکه در شهر ساری وجود دارد که اگر ماهانه حداقل ۱۰ میلیون تومان از هر کدام اجاره دریافت شود در ماه چیزی حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای شهرداری ساری درآمدزایی خواهد داشت.

یوسفی در پایان خواستار شفاف‌سازی در بحث ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی شد و ادامه داد: متاسفانه باید بگوییم یک نفر در شهر ساری به‌رغم اینکه کارمند است، با پشتوانه‌ای که دارد به تنهایی پنج دکه دارد که اگر مجبور شویم در جلسات آینده نام می‌بریم.

سیدرحمان میرشجاعی نیز معتقد بود اگر پرسنلی در گذشته اخراج شده است؛ اما خانواده‌اش دچار مشکل شد باید به شهرداری ساری برگردد.

این عضو شورای سالامی شهر ساری، افزود: اگر کسی تخلفی کرده است باید بر اساس قانون و ضوابط از شهرداری ساری خارج شود. هر چند شنیده می‌شود برخی با یک استوری اخراج می‌شوند با یک استوری بازگشت به کار می‌گیرند و یا با یک استوری پروژه می‌گیرند.

وی تصریح کرد: روند حضور سرمایه‌گذاران در شهر ساری باید تسهیل شود تا در کنار سرمایه‌گذاران بومی شاهد حضور سرمایه‌گذاران غیربومی هم در جهت اجرای پروژه‌های مهم باشیم.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور