اجتماعی

واحد مسکن ملی درحال ساخت است/ عدم استفاده دوساله از سهمیه قیر مازندران

واحد مسکن ملی درحال ساخت است/ عدم استفاده دوساله از سهمیه قیر مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران به آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای مازندران پرداخت و افزود: در حال حاضر در بخش خودمالکی ۹هزار و ۳۶۹ ثبت نام کردند ، یکهزارو ۶۹ واحد درحال ساخت است که پیش بینی می شود تعدادی از این واحد در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

تیرنگ نیوز – سرویس اقتصاد: علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در حاشیه ارائه گزارش عملکرد مدیران مازندران به مناسبت هفته دولت در گفتگو با تیرنگ از روستاهای مازندران به عنوان محل تولید و رونق اقتصادی نام برد و گفت: روستاها در استان، زمین های کشاورزی و جمعیت قابل توجهی دارند و اجرای طرح های در روستاها، شناسنامه بخش عمران و بستر خدمات مختلف به مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای مازندان اظهار کرد: این موضوع با روی کار آمدن دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفت و اجرای طرح های هادی در روستاهای مازندران سرعت بیشتری یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه بازنگری و تهیه طرح هادی از ماموریت های مهم بنیاد مسکن مازندران است، افزود: در یک سال گذشته طرح هادی در ۴۲۵ روستای استان عملیاتی شد که اعتبارات اغلب آنها استانی بوده و ۱۷ روستا نیز از محل اعتبارات ملی به سرانجام رسیده اند.

آسمانی مقدم تصریح کرد: در یک سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تهیه و بازنگری طرح های هادی روستاهای استان هزینه شده و مطالعه طرح هادی تمامی ۲ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار مازندران انجام و نقشه های اجرایی آماده شده است.

وی به اعتبارات ۲۱۰ میلیارد تومانی هیات دولت به تهیه و بازنگری، طرح هادی و ایمن سازی روستاهای استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سهم ۱۴۴ میلیارد تومانی اجرای طرح هادی در مازندران تخصیص یافته است. همچنین در بخش بازنگری و تهیه طرح هادی نیز از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار  پیش بینی شده تا کنون یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان تخصیص یافت و سهم بخش ایمن سازی روستاها نیز ۵۰ میلیارد تومان تعیین شده بود که تاکنون پنج میلیارد تومان آن در اختیار قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در ادامه به آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای مازندران پرداخت و افزود: در حال حاضر در بخش خودمالکی ۹هزار و ۳۶۹ ثبت نام کردند ، یکهزارو ۶۹ واحد درحال ساخت است که پیش بینی می شود تعدادی از این واحد در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

آسمانی مقدم ادامه داد: تاکنون ۲۵۵ هزار و ۶۷۳ واحد مسکونی روستایی برابر با حدود ۵۸ درصد از ۴۴۴ هزار و ۱۲۱ واحد مسکونی روستایی مازندران شناسایی شده و در آخرین سرشماری نفوس و مسکن مازندران با مشارکت مردم و تسهیلات دولت مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه هنوز ۱۸۸ هزار واحد برابر با ۴۲ درصد از این واحدها به نوسازی و مقاوم سازی مقابل حوادث غیر مترقبه بویژه زلزله نیاز دارند، گفت: طی یک سال گذشته ساخت چهار هزار و ۵۷۵ واحد مسکونی روستایی با استفاده از تسهیلات  قرض الحسنه ای ۱۰۰ میلیون تومانی با باز پرداخت ۲۰ ساله شروع شده و از این تعداد حدود یکهزار و ۹۴۵ واحد در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران یکی دیگر از خدمات دولت در محرومیت زدایی حمایت ویژه در ساخت واحدهای مسکونی برای افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد برشمرد و افزود: در یک سال فعالیت دولت سیزدهم در مازندران ساخت ۲۲۵ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی شروع شده و این اقدام با همکاری سپاه و بنیاد مستضعفان انجام می شود که علاوه بر دریافت وام ۱۰۰میلیون تومانی ، کمک بلاعوض ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان ، ۲ تن میله گرد و ۶ تن سیمان رایگان نیز وجود دارد.

آسمانی مقدم در ادامه ابراز امیدواری کرد که با همکاری استانداری سهمیه قیر مازندران طی یک ماه فرصت باقی مانده برای آسفالت روستاهای محروم استفاده شود، گفت: مازندران طی دو سال اخیر از ۱۴۰ میلیارد تومان قیر یارانه‌ای سهمیه خود هیچ استفاده ای نکرده است. البته سهمیه مازندران ۱۷۵ میلیارد تومان قیر یارانه ای از سال ۱۴۰۰ بود که متاسفانه تنها بخشی از آن به خاطر قدرت مالی بالای خوش نشینان ساکن غرب مازندران نصیب آنان شد.

وی تصریح کرد: با توجه به فرصت یک ماهه ای که برای استفاده از این سهمیه باقی مانده، در صدد هستیم تا با هماهنگی استانداری ، نمایندگان مجلس و وزارت راه و شهر سازی مشکل تهاتر با قیر یارانه ای در اجرای آسفالت روستاهای استان را عملیاتی کنیم تا روستاهای محروم هم بتوانند از مزیت قیر یارانه ای استفاده کنند.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور