ورزشی

نهمين طلاى تاريخى زنان ايران بر گردن دختر مازنى

نهمين طلاى تاريخى زنان ايران بر گردن دختر مازنى

دونده مازندران مدال طلای رشته 800 متر ایران قهرمان مسابقات داخل سالن آسیا شد.

به گزارش سرویس ورزشی ترنج‌نیوز: تكتم دستاربندان كه در مشهد به دنيا آمده اما پدر و مادرى با اصالتى ساروى و مازنى دارد و بيشتر زندگى‌اش را در شمال ايران گذرانده يعنى جايى كه تنها برادرش نيز متولد شده، نهمين مدال طلاى زنان ايران را در داخل سالن بزرگسالان آسيا به دست آورد و هشتمين مدال زرين انفرادى دو و ميدانى زنان كشورمان در تاريخ اين پيكارها.

دختران و زنان كشورمان در رقابت‌هاى فضاى باز تا امروز در رده سنى بزرگسالان هيچ طلايى در آسيا كسب نكرده‌اند، اما يك طلاى تيمى و هشت طلاى انفرادى را توانسته‌اند از دل يازده دوره قهرمانى داخل سالن بزرگسالان قاره كهن به خود اختصاص دهند.

تكتم دستاربندان در فينال دوى ٨٠٠ متر رقابت‌هاى داخل سالن ٢٠٢٤ تهران ضمن كسب مدال طلا براى اولين بار توسط يك دختر ايرانى در اين ماده موفق شد ركورد را نيز كه متعلق به خودش بود ارتقا بدهد و زمان ٢ دقيقه و ٩ ثانيه و ١٧ صدم را به ثبت برساند.

اين دختر دونده يك بار هم در سن ١٨ سالگى ركورد ماده ٨٠٠ متر فضاى باز را از چنگ مينا پورسيف درآورد، اما مجدد ركورد بين اين دو نفر دست به دست شد تا همچنان پورسيف ركورددار اين ماده در خارج از سالن نام بگيرد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور