اجتماعی

باز هم محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته؛ بیچاره مازندران

باز هم محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته؛ بیچاره مازندران

باز هم آخر هفته و یک‌طرفه شدن جاده‌ها؛ محدویت‌هایی که میزبانان مازندرانی را در نظر نمی‌گیرد.

ترنج‌نیوز/سیدمحسن رجبیان: با اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور محدودیت‌های ترافیکی از ظهر امروز (چهارشنبه) تا روز شنبه در جاده‌های شمال اعمال و محور کندوان در صورت ترافیک سنگین یکطرفه می‌شود. بر اساس آن تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ امروز تا ساعت ۶ صبح روز شنبه از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع می‌باشد. البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری مستثنی هستند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که : تردد انواع وسایل‌نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور کندوان از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز چهارشنبه از مرزن‌آباد به کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس‌راه در محل، تردد انواع وسایل‌نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ امروز از ابتدای تونل کندوان به سمت مرزن‌آباد یکطرفه خواهد بود.

اما ظاهراً این مقدار محدودیت کافی نیست و در صورت پرحجم بودن ترافیک که بعید است غیر این باشد «تردد انواع وسایل‌نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه از کرج و ابتدای آزادراه تهران – شمال به مرزن‌آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل‌نقلیه از ساعت ۱۵ الی ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.»

همچنین برای محور هراز نیز «از ساعت ۱۴ الی ۲۲ روز جمعه در صورت سنگین بودن بار ترافیکی از شمال به جنوب به‌صورت مقطعی» یکطرفه شدن در نظر گرفته شده است.

در خصوص خدوروهای سنگین  هم برای «انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس و تردد همه تریلر‌ها از محور هراز» ممنوعیت اعلام شده است؛ البته باز هم برای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی استثنا قائل شده‌اند.

هر چند در پایان اطلاعیه آمده است که : «اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محور‌ها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها کان‌لم‌یکن تلقی می‌گردد.» اما چه کسی است که نداند در روزهای آخر هفته آن هم در تابستان همه مواردی که پیش‌بینی‌شده اجرایی خواهد شد؟

سوال اما اینجاست که میزبانان بخت‌برگشته خطه شمال چه گناهی کرده‌اند که مجبورند برای تفریح و گشت و گذار سایر هموطنان، رنج یکطرفه‌شدن جاده‌ها را علاوه بر آلودگی صوتی حضور اتومبیل‌های رنگارنگ، حجم عظیم زباله‌های باقی‌مانده، مصرف سهمیه بنزین جایگاه‌های عرضه سوخت، آلودگی‌های زیست‌محیطی و هزاران عیب دیگر را تحمل کنند؛ در صورتی که کلاه چندان بدردبخوری هم از این نمد نصیب‌شان نمی‌گردد.

دیدگاه‌ها (0)
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است
دیدگاه خود را بیان کنید
ارسال دیدگاه به‌عنوان مهمان
×
به این پست امتیاز دهید:
Suggested Locations
Image

مختصری از ما

پایگاه خبری ترنج نیوز از 30 آذر سال 1399 (شب یلدا) فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در 17 مرداد سال 1401 متقارن با روز خبرنگار و روز عاشورای حسینی با اتکا به اهل بیت و توکل بر خدا بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فعالیت های فعلی این پایگاه خبری متشکل از «گروه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی، سلامتی، قضایی، تکنولوژی، ورزشی، طبیعی و اجتماعی» است.

مجوز ما در سامانه جامع رسانه های کشور